Hur stor chans har jag?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
Mattekillen
Inlägg: 29
Blev medlem: 06 okt 2021, 18:49

Hur stor chans har jag?

Inlägg av Mattekillen »

Hej!

Jag hade uppskattat om jag hade kunnat få höra hur andra här på forumet spekulerar inför VT-antagningspoäng kring BI även HP hade varit intressant att få höra. Planerar att söka till Läkare i Lund och ifall det inte fungerar hade jag velat komma in i Göteborg men Lund är målet. Slutade med 21,59 i meritvärde men har dock inte skrivit Hp-provet på grund av att senast jag kollade antagnings gränserna kände jag mig säker på att jag skulle komma in med mina betyg men p.g.a den rejäla ökning så är jag väldigt skeptiskt till ifall jag kan komma in. Har talat med olika personer både SYV och med personer i allmänt och majoritet tror att antagningspoängen kommer att höjas mest på grund av att många har väntat inför det nya läkarprogrammet och på grund av Corona. Eftersom detta är ett forum för specifikt personer som söker läkare så hade det varit intressant att även få ta del av era spekulationer och ifall det finns något som talar för att jag faktiskt kan ha en chans att komma in i Lund. Förstår att det är inget man kan vänta och det bästa jag kan göra är att bara ta och avvakta fast hade ändå velat veta ifall jag borde ha ett hopp om att komma in eller att jag redan nu ska bara acceptera att mina chanser är minimala och följa plan B. Tack så mycket för era svar. Känns bara helt nervöst kan inte sluta tänka på hur antagningspoängen kommer att se ut. Det är många faktorer som spelar in så hoppas på det bästa.
Låst