Uppringning av reserver!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
Gäst

Uppringning av reserver!

Inlägg av Gäst »

Elin
hexagon skrev detta för ett tag sedan;

Hej!
Administrationen för läkarprogrammet har stängt och öppnar igen den 7 januari 2015.
Du som sökt termin 1 på läkarprogrammet får det andra antagningsbeskedet den 2 januari. Efter det kommer vi skicka ut information per brev till alla antagna.
Vill du tacka nej till din plats efter den 2 januari kan du göra det på adressen: lakarprogrammet@sahlgrenska.gu.se.
Uppropet för termin 1 äger rum måndagen den 19 januari klockan 8 i lokal Ivan Östholm, Medicinaregatan 13.
Efter urval 2 kommer reservantagningen att påbörjas, om det finns återbud, och sedan kallas reserver framförallt efter uppropet den 19 januari. Står du som reserv är det därför viktigt att du finns tillgänglig på det telefonnummer och den e-postadress du angett på antagning.se.
Elin

Uppringning av reserver!

Inlägg av Elin »

Tack. Tänkte ändå att de kanske ringer innan upprop om det blir något ledigt och med formuleringen "framförallt efter uppropet den 19 januari", tänkte jag att det kanske någon som hört något annat. Man är ju något otålig..
Olof

Uppringning av reserver!

Inlägg av Olof »

Elin: jag blev uppringd från linköping idag (reserv 3 i b1)

Därmed blir också en plats ledig i örebro i samma kvot så någon kommer nog bli uppringd därifrån snart.
Gäst

Uppringning av reserver!

Inlägg av Gäst »

Är det någon som fått en plats i BIEX gruppen ännu som var reserv? Vilket universitet & vilken reservplats hade du isåfall?
Vattenglas

Uppringning av reserver!

Inlägg av Vattenglas »

Kan meddela att iaf #6 i HP-kvoten till Umeå blev uppringd idag. Tackade ja, men kommer släppa ifall annat lärosäte ringer.
Gast

Uppringning av reserver!

Inlägg av Gast »

Får jag fråga om någon av er som blivit antagen till UmU stog i Au1 kvoten också och i sånnafall vilken plats ni hade?
vattenglas

Uppringning av reserver!

Inlägg av vattenglas »

#14 tror jag att jag var i det alternativa.
AmandaH

Uppringning av reserver!

Inlägg av AmandaH »

Är det någon som blivit uppringd idag?
Någon som tackat nej till någon plats i B1 kvoten; Umeå eller Örebro?
ya77
Inlägg: 17
Blev medlem: 13 dec 2014, 18:48

Uppringning av reserver!

Inlägg av ya77 »

Någon som blivit uppringd av KI?
Shvedi
Inlägg: 9
Blev medlem: 10 dec 2014, 14:54

Uppringning av reserver!

Inlägg av Shvedi »

Ringde idag Lunds universitet, är reserv #3 i HP, för att kolla överintaget. De ringde nu för två timmar sedan och jag blev antagen! Släpper en plats i göteborg. Ska även försöka hoppa upp en termin till t2 i Lund, så det blir en plats ledig i HP i GBG och kanske ännu en plats ledig på termin 1 i Lund!
Hälsningar Shvedi
Senast redigerad av Shvedi den 15 jan 2015, 17:45, redigerad totalt 1 gånger.
Låst