Stora reservtråden?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
sofiamedf
Inlägg: 11
Blev medlem: 27 okt 2014, 16:32

Stora reservtråden?

Inlägg av sofiamedf »

Vore det inte praktiskt med en samlad reservtråd liknande den som finns för HT2015? Insåg att det ju redan finns massvis med trådar och är lite svårt att överblicka :oskyldig:
Gäst

Stora reservtråden?

Inlägg av Gäst »

Asbra idé! När man börjar bli uppringd vore det smidigt att meddela här samt vilken reservplats och urvalsgrupp :party:
Gäst

Stora reservtråden?

Inlägg av Gäst »

Nån som vet om uppringningen brukar komma igång ganska direkt eller tar det ett tag innan folk börjar tacka nej till sina platser?:)
sk123

Stora reservtråden?

Inlägg av sk123 »

Jag undrar det samma... Jag har mejlat studievägledarna på läkarprogrammet i Lund för att fråga när reservantagningen brukar komma igång, men båda är lediga till den 7 januari. Så jag antar att det inte händer något i Lund innan dess. För det är väl studievägledarna som sköter reservantagningen, eller?

Bra initiativ med denna tråd!
z1996
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 dec 2015, 19:08

Stora reservtråden?

Inlägg av z1996 »

Reservantagningen sker oftast samma vecka som terminstart & 1-2 veckor framåt :) det är iaf vad jag hört eftersom det är då folk inte dyker upp på upprop eller liknande
awdawd

Stora reservtråden?

Inlägg av awdawd »

Reserv 9 i HP-kvoten i Göteborg här, om jag blir antagen släpper jag min plats i Örebro. :)
vhansson92
Inlägg: 47
Blev medlem: 25 sep 2014, 18:50

Stora reservtråden?

Inlägg av vhansson92 »

Reserv #7 BI göteborg efter 2:a urvalet. Kan man hoppas på att bli uppringd innan 18 januari?
Ellen

Stora reservtråden?

Inlägg av Ellen »

Reserv 4 i Örebro och 6 i Umeå (grupp b1). Kan jag räkna med att bli uppringd eller är det at ät hoppas på för mycket?
sk123

Stora reservtråden?

Inlägg av sk123 »

Reserv 2 i HP-kvoten, Lund.
z1996
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 dec 2015, 19:08

Stora reservtråden?

Inlägg av z1996 »

Reserv #3 i BIEX vid Göteborg. Släpper min plats på Örebro om jag blir antagen :)
Låst