UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Medicinska omständigheter, sociala omständigheter, värdefulla fördelar, et cetera.
Gasten
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 nov 2020, 12:33

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Gasten »

Jag är gasten som du skrev med när vi spekulerade kring antagningen hahaha, valde att göra ett konto med samma namn
Gasten
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 nov 2020, 12:33

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Gasten »

Ingen fara!

Hur känns det nu? tror du att du kommer in via HP i LiU eller?

Glöm inte heller att studenter från Umeå brukar få höst poäng på AT-tentan så utbildningen där är toppklass.
Jordgubben
Inlägg: 55
Blev medlem: 16 mar 2020, 20:56

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Jordgubben »

Alltså om du har Linköping före Umeå och blir reserv i Linköping och antagen i Umeå så kommer ju bara allt UNDER Umeå att strykas. Du kan fortfarande tacka ja till reserv i Linköping och platsen i Umeå. Om du i urval två blir antagen i Linköping så kommer Umeå att strykas eftersom det ligger under Linköping och man kan inte antas till mer än 30 hp per termin. Du behöver inte oroa dig :glad:

Och du behöver inte må dåligt över att du fick din ansökan beviljad och inte jag eller någon annan. Jag är ledsen att du hade en sån tuff gymnasietid, jätteduktigt att du lyckades få så bra betyg trots allt! :ler:
Gasten
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 nov 2020, 12:33

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Gasten »

Det känns OK, är väldigt nojig nu när det bara är 4 dagar kvar. Det kan verkligen gå hursomhelst och är nojig att jag kommer få behöva bo i ett vandrarhem eller liknande. Hoppas det går vägen för mitt förstahandsval!

Håller tummarna för att du ska komma in i LiU!!
Gasten
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 nov 2020, 12:33

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Gasten »

Hoppas verkligen att det du säger stämmer är så himla orolig
Gasten
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 nov 2020, 12:33

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Gasten »

Idag är sista dagen att ändra sin anmälan och imorgon sker urvalet. Hade inte rekommenderat att göra några ändringar så nära inpå men det är såklart upp till dig
Gasten
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 nov 2020, 12:33

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Gasten »

Det är sant, men gör inte något du senare kommer att ångra. Det känns som att du föredrar Umeå eftersom att de beviljade din ansökan. Låt inte det göra något suddigt för dig
Gasten
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 nov 2020, 12:33

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Gasten »

Ingen fara, som sagt är det alltid lika kula att skriva med andra blivande studenter och spekulera kring nästan allting.

Börjar bli nojig nu när det endast är 3 dagar kvar, lite svettig :tunga:

har fortfarande hopp om mitt förstahandsval
Gasten
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 nov 2020, 12:33

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Gasten »

Det hade jag verkligen uppskattat. Synd du inte ville gå i Lund faktiskt, vi kanske hade blivit bra polare
Gasten
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 nov 2020, 12:33

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Gasten »

Ja, jag förstår precis vad du menar. Men jag hoppas det går bra för dig upp i norr. Är riktigt glad för din skull.

Övertänk inte att det var just du som fick platsen, du har all rätt till den och du förtjänar det verkligen.
Skriv svar