UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Medicinska omständigheter, sociala omständigheter, värdefulla fördelar, et cetera.
Gasten
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 nov 2020, 12:33

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Gasten »

@Cykelhjul bor dessvärre 3 timmar ifrån gbg så pendlig blir nog väldigt svårt och jobbigt. Som tur är så är första hela veckan introduktion tillsammans med nollning så man missar inte så mycket. Dock verkar det som att jag får bo på ett hotell eller liknande tom den 1/2. Dessutom har jag några familjekompisar som bor uppe i gbg så jag kan kanske lösa något med dem.

Jag tror att det inte så ofta kommer vara fler än 2 i köket som ska laga mat på sammagång så jag håller tummarna för oss två.

Hur ser det ut för dig och Jordgubben uppe i umeå. Ska man vara på plats första veckan eller kör ni fullt på distans.

Läser man PBL i umeå? har för mig att det kallas case men vet ej ifall umeå kör på det såsom LIU, ÖU, LU

Men allting lär nog lösa sig, det gör det ju alltid!
D-N

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av D-N »

@ Gasten:
Kul att du vill flytta. Korridor fungerar bra så länge man har rätt inställning. På ett sätt är det lite skönt att ha andra personer i sin omgivning också. Du kommer ju få ett socialt studentliv trotts Corona tack vare det.

@Cykelhul
Ja, om man vill kan man utan problem spendera halva studiemedlet på litteratur. :skraj: . Men oftast är det bara enstaka litteratur som faktiskt behövs. För mig känns det riktigt bra, sett fram emot det här länge! Jodå, jag har mitt lilla egna med uteplats och en grill till och med! :party:
Smart med ombokningsbar, då går det alltid att lösa någonting om saker strular.
Hur mycket saker kommer du ha med dig upp?
D-N

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av D-N »

Cykelhjul3333121 skrev:@D-N haha, sorgligt men sant..!! :) Ja, det finns mycket på internet man kan använda sig av! Låter trevligt, skönt med studiero också! Ja precis. Jag har inte med mig så mycket.. Får nog helt enkelt köpa varmare kläder när jag kommit fram.
Är du från Umeå ursprungligen? Trivs du bra? Och har du läst på universitet tidigare? :)
Haha. Det låter som en bra inställning, kläder finnes alltid att få tag på. Är det något du behöver hjälp med så hojta till!
Nej. Flyttade upp för ett år sedan men trivs väldigt bra. nära till Fjäll, kust och natur men samtidigt en riktig stad med allt som hör till! :tummarupp:
Gasten
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 nov 2020, 12:33

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Gasten »

Tjena Alla!

Hur har er första vecka varit?
D-N

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av D-N »

@Gasten
Här uppe i norr går det väldigt bra. Två veckor in och vi har anatomitenta idag men det har gått bra hittills.

Hur har det gått själv? Och hur har det gått för er andra?
Gasten
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 nov 2020, 12:33

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Gasten »

Det går bra, det var vår första riktiga vecka nu, vi har gått igenom så mycket, tempot är riktigt högt men det är så sjukt kul. Jag vet verkligen att jag har hamnat på helt rätt plats!

Hoppas att det blev bra med tentan och det går bra för er andra!
Jordgubben
Inlägg: 55
Blev medlem: 16 mar 2020, 20:56

UmU: Avsteg från gängse urvalsgrunder

Inlägg av Jordgubben »

Det går bra! Är jättekul och mottagningen har varit super :ler: Valde ju Umeå i första hand och är jätteglad över det, är imponerad hittills :ja:
Skriv svar