Någon reserv som blivit inringd nu?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Skallfraktur

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Skallfraktur »

Förstår det inte heller. KI tar alltid in massor av reserver, hur kommer det sig helt plötsligt att de inte tar in någon.. Lagom butter blir man.
BeatriceBergdahl
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 jul 2013, 16:04

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av BeatriceBergdahl »

I B2 gruppen tog KI bara in 2 st förra höstterminen så i den gruppen brukar det vanligtvis inte tas in så många. Men för er som är reserver i HP gruppen förstår jag att det är mycket frustrerande!
Dan420

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Dan420 »

Men Lund då?

Finns det chans att två personer i B1 gruppen vid lund hoppar
av till nästa fredag? Har detta hänt förut?
tetracyklin

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av tetracyklin »

@BeatriceBergdahl:
När ringde du Lund och kollade läget i deras BII-reservantagning? Jag är 9e reserv så då måste jag vara först i tur nu...! Läser vid GU, men tänker fortfarande hoppa av om Lund ringer! Kom in här på GU via BII (utan HP-urskiljning) så kommer röra sig i den kön då iaf, om de nu ringer från Lund, vilket de iof inte alls behöver göra... :velig:
Men vad menar du med att du är 3e reserv? Till GU? I vilken kvot? För de har ju tagit in 3 reserver redan, menar du att du var 6e reserv efter urval 2?
BeatriceBergdahl
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 jul 2013, 16:04

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av BeatriceBergdahl »

@tetracyklin
Jag ringde imorse runt kl 10, så ja då borde du vara 1 reserv! Håller tummarna för dig!
Precis, jag var 6e reserv efter urval 2 men eftersom de ringt 3 är jag ju nu reserv 3 i BII/HP kvoten : )
tetracyklin

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av tetracyklin »

@BeatriceBergdahl
Ahaaaa! Okej, herregud vad det är nervigt nu!
Jag var vid GU reserv #5 efter urval 2 i BII/HP, men kom alltså in på BII och alltså är jag struken från reservplatsen #5. Så där är iaf en mindre i kön framför dig...! Håller tummarna för dig med!! :glad:
Magnus

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Magnus »

@beatrice

ändras alltså siffran på antagning.se också så fort någon blivit antagen?

/MvH/Magnus
tetracyklin

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av tetracyklin »

@Magnus
Nej, det gör den inte. Därför måste man ringa till respektive studievägledare om man vill få reda på hur långt gången reservantagningen är...
ribospentos
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 okt 2012, 12:20

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av ribospentos »

@tetracyklin
Jag står som första reserv i BII/HP på GU och vill komma in där.
Blev antagen i BII i Lund och kommer hoppa av om GU ringer upp mig och erbjuder plats.
Alltså, ringer GU mig så kommer du in i Lund! Hoppas verkligen att detta sker!!
Safari

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Safari »

Haha ribos och tetra. Ni kan ju komma överens och snacka ihop er med respektive syo och tacka nej och ja samtidigt då ni båda står som första reserv på era prio 1. Tjöta ihop er bara!
Jag söker in till våren igen. Att ett vg i en 50 p kurs skall spela en sån roll..skall tenta upp skiten o söka in med 22.5+1.6 till våren. Iz all goood
Låst