Någon som har en reservplats och tänker tacka nej?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
matildasandberg92

Någon som har en reservplats och tänker tacka nej?

Inlägg av matildasandberg92 »

Hejhej!

Jag tänkte skapa en tråd där man kan skriva om man är reservplacerad nu efter urval 2 och vet med sig att man tänker tacka nej ifall man blir uppringd. Mest för att man försöker luska ut hur långt i reservlistan de kommer ringa i år..

Jag söker i BII gruppen och vill gärna komma in i lund, men är reserv 23 så det är ju rätt omöjligt, men man är ju dum nog att inte ge upp hoppet helt =P

Jag är reserv 6 i örebro och umeå är jag reserv 6, i linköping 8 och i göteborg 18, platser som jag kommer tacka nej till om man nu skulle bli uppringd.
Wolthura

Re: Någon som har en reservplats och tänker tacka nej?

Inlägg av Wolthura »

Lånar din tråd.

Jag kommer själv inte tacka nej till möjligen erbjuden plats, dock undrar jag om någon kommer att tacka nej till plats via BF-kvoten.
Safari

Re: Någon som har en reservplats och tänker tacka nej?

Inlägg av Safari »

Hej,

Jag kommer tacka nej till Umeå reserv 1 samt förmodligen Örebro reserv 1 kommer jag också tacka nej om jag blir tillfrågad då jag står som reserv 3 i Linköping och jag räknar med att komma in där. Reservplatserna är i B2.

Någon som har högre reservnr än 12 i GU i B2 & B2/HP och som kommer tacka nej ? :glad:
Skallfraktur

Re: Någon som har en reservplats och tänker tacka nej?

Inlägg av Skallfraktur »

Är antagen till UU och kommer med största sannolikhet tacka nej. Att tacka ja innebär 4h pendling per dag i mitt fall.. Bor i Nacka utanför Stockholm.
Gäst

Re: Någon som har en reservplats och tänker tacka nej?

Inlägg av Gäst »

Är reserv 2 i Örebro och 8 i Umeå i HP-kvoten. Kommer tacka nej till båda!
BeatriceBergdahl
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 jul 2013, 16:04

Re: Någon som har en reservplats och tänker tacka nej?

Inlägg av BeatriceBergdahl »

Jag är antagen i Linköping men tänker tacka nej, så reserv 1 i B2 gruppen, grattis :)
Safari

Re: Någon som har en reservplats och tänker tacka nej?

Inlägg av Safari »

Hej,

Fick svar från GU att reservantagningen är igång redan och att reserver har börjat ringas in. Enligt studievägledaren skulle denna inringning pågå fram till tors 12 sep. Dock hade ingen i kvotgrupp B2 på GU tackat nej fram till igår (fick mail igår), vet inte hur det ser ut idag. Ett stort tack till alla som post:ar när/om de tackar nej =), :party: Reserv 2 i Linköping B2 nu då :tummarupp:
Safari

Re: Någon som har en reservplats och tänker tacka nej?

Inlägg av Safari »

Hej alla,

Linköping ringde idag, har accepterat en plats hos dem. Var antagen i Umeå, har tackat nej till dem . Har också mailat Örebros Universitet där jag stod som reserv 1 i B2 och tackat nej till min reservplats. :tummarupp: :party:
Låst