Diskussioner (Chans till reservantagning VT13)

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
Sarah

Re: Diskussioner (Chans till reservantagning VT13)

Inlägg av Sarah »

Snälla snälla, skulle ni inte kunna svara på min fråga om vad ni tror om min chans? Är för närvarande reserv 16 i BI-gruppen i Umeå. När jag tänker på det rent spontant känns det som att nej, jag kommer nog inte in med tanke på att det är 16 av 29 som måste tacka nej. Men när man kollar statistiken så känns det som att jo, det kan nog funka?! (Om statistiken är så?) Vad tror ni? :glad:
Gast

Re: Diskussioner (Chans till reservantagning VT13)

Inlägg av Gast »

En liten uppdatering, gick från reservplats 40 till 10 i HP-kvoten till Örebro. Höll på att sätta i halsen när jag såg det, trodde inte det skulle röra på sig så mycket.
Men nu sitter jag ju i samma sits som Sarah, enligt statistiken så kan det mycket väl vara så att det räcker till antagning, men det är ju "bara" statistik och inga som helst garantier. Så jag tänkte fråga om någon med lite mer erfarenhet vågar sig på en chansning. Vågar man förvarna arbetsgivaren eller är det att ropa hej lite väl tidigt?

Mvh Andreas
Per

Re: Diskussioner (Chans till reservantagning VT13)

Inlägg av Per »

Sarah, jag tror att oddsen är mer på din sida (om än inte någon garanti).

Gast, du måste få en ordentlig skopa med otur för att #10 inte ska räcka i Örebro.
Anka
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 dec 2012, 18:11

Re: Diskussioner (Chans till reservantagning VT13)

Inlägg av Anka »

Hej! Är precis som alla andra fundersam över min reservplats. Jag kom in på GU, vilket jag är otroligt glad över men Lund hade passat mig bättre av olika skäl. Har reservplats 14 i Lund efter andra urvalet. Sökte i grupp BI. Vad ska jag tro? :S
Gäst

Re: Diskussioner (Chans till reservantagning VT13)

Inlägg av Gäst »

Verkar sannolikt men inte säkert.
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Diskussioner (Chans till reservantagning VT13)

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Reserv 3 i Linköping BI kvoten, vad tror ni?
Mustafa Al-Attar
Nadine

Re: Diskussioner (Chans till reservantagning VT13)

Inlägg av Nadine »

Hej! Är reserv #11 i Umeå nu efter urval 2, HP-gruppen. Enligt tidigare statistik ser mina chanser rätt bra ut, men man vågar knappt hoppas för mycket! Vad tror ni? Kommer jag bli uppringd?
Gäst

Re: Diskussioner (Chans till reservantagning VT13)

Inlägg av Gäst »

Tror ni att det finns någon möjlighet att komma in i Linköping som tjugonde reserv i B1...?
Anka
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 dec 2012, 18:11

Re: Diskussioner (Chans till reservantagning VT13)

Inlägg av Anka »

Avviker lite från ämnet nu men har någon koll på hur det funkar med att bli "inringd" som reserv? Blir man bokstavligen INRINGD eller får man även ett besked på exempelvis mail? Undrar vad som händer om man inte kan ta samtalet när skolan ringer, om man t.ex. inte har täckning?
Är det möjligt att på något sätt förebygga detta och ge skolan ett "reservnummer" till exempelvis förälder om man själv inte skulle kunna ta samtalet?

Väldigt tacksam för svar!!
Moamin
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 aug 2012, 14:31

Re: Diskussioner (Chans till reservantagning VT13)

Inlägg av Moamin »

Jag har ringt till Liu och frågat just om det här, alltså om jag inte kunde svara på mobilen vad händer då!!!

De sa att jag kommer få ett mail också, så det är inte farligt att missa samtalet.
Låst