Sista antagna reserv till läkarprogrammet HT12

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års hösttermin.
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Sista antagna reserv till läkarprogrammet HT12

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Jag har kontakt flera lärostäten och frågade dem om den sista personen som blev antagen till programmet. TIlls nu fick jag 4 besked :glad:

Sista reserv som blev antagen i Lund hade 22.30 (1.20 Hp)

Sista reserv som blev antagen i Göteborg hade 22.25 de sa dock inte vilken hp hade personen som blev antagen.

Sista reserv som blev antagen i Örebro hade 22,10 de sa dock inte vilken hp hade personen som blev antagen

studievägledare i Linköping sa att de bli klara i slutet av nästa vecka!
Tills nu så ser det ut som att antagningsgränsen är nästan densamma som före året HT11 förutom Göteborg, då antagningsgränsen var 22,20 HT11 och nu 22,25.
Dessutom Lund har ganska stor skillnad när det gäller hp. Ht11 antagningsgränsen i Lund var 22,3 med 1,8 hp till skillnad från det året då antagningsgränsen var 22,3 med 1,2 hp.
Jag skulle skriva andra antagningsgränsen i andra lärosäten så fort jag får besked av dem :glad:
Mustafa Al-Attar
Gäst

Re: Sista antagna reserv till läkarprogrammet HT12

Inlägg av Gäst »

Har du några uppgifter om BII?
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Sista antagna reserv till läkarprogrammet HT12

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Gäst skrev:Har du några uppgifter om BII?
Nej tyvärr
Mustafa Al-Attar
Gäst

Re: Sista antagna reserv till läkarprogrammet HT12

Inlägg av Gäst »

nabster skrev:Jag har kontakt flera lärostäten och frågade dem om den sista personen som blev antagen till programmet. TIlls nu fick jag 4 besked :glad:

Sista reserv som blev antagen i Lund hade 22.30 (1.20 Hp)

Sista reserv som blev antagen i Göteborg hade 22.25 de sa dock inte vilken hp hade personen som blev antagen.

Sista reserv som blev antagen i Örebro hade 22,10 de sa dock inte vilken hp hade personen som blev antagen

studievägledare i Linköping sa att de bli klara i slutet av nästa vecka!
Tills nu så ser det ut som att antagningsgränsen är nästan densamma som före året HT11 förutom Göteborg, då antagningsgränsen var 22,20 HT11 och nu 22,25.
Dessutom Lund har ganska stor skillnad när det gäller hp. Ht11 antagningsgränsen i Lund var 22,3 med 1,8 hp till skillnad från det året då antagningsgränsen var 22,3 med 1,2 hp.
Jag skulle skriva andra antagningsgränsen i andra lärosäten så fort jag får besked av dem :glad:

Åh tack! Superintressant, väntar med spänning på de andra gränserna :glad:
Hagavall

Re: Sista antagna reserv till läkarprogrammet HT12

Inlägg av Hagavall »

nabster skrev:Jag har kontakt flera lärostäten och frågade dem om den sista personen som blev antagen till programmet. TIlls nu fick jag 4 besked :glad:

Sista reserv som blev antagen i Lund hade 22.30 (1.20 Hp)

Sista reserv som blev antagen i Göteborg hade 22.25 de sa dock inte vilken hp hade personen som blev antagen.

Sista reserv som blev antagen i Örebro hade 22,10 de sa dock inte vilken hp hade personen som blev antagen

studievägledare i Linköping sa att de bli klara i slutet av nästa vecka!
Tills nu så ser det ut som att antagningsgränsen är nästan densamma som före året HT11 förutom Göteborg, då antagningsgränsen var 22,20 HT11 och nu 22,25.
Dessutom Lund har ganska stor skillnad när det gäller hp. Ht11 antagningsgränsen i Lund var 22,3 med 1,8 hp till skillnad från det året då antagningsgränsen var 22,3 med 1,2 hp.
Jag skulle skriva andra antagningsgränsen i andra lärosäten så fort jag får besked av dem :glad:
I Umeå kan jag meddela att sista reserven har högst 22,1 och mindre än 1,3 i hp
Gast

Re: Sista antagna reserv till läkarprogrammet HT12

Inlägg av Gast »

Är det någon som har samma statistik fast gällande HP-kvoten?
mariel
Inlägg: 6
Blev medlem: 03 nov 2011, 17:03

Re: Sista antagna reserv till läkarprogrammet HT12

Inlägg av mariel »

Hagavall skrev: I Umeå kan jag meddela att sista reserven har högst 22,1 och mindre än 1,3 i hp
Fick i veckan reda på att sista reserven i BI i Umeå HT12 har 22.0 i betyg och 1.4 i HP (reservplats 50).
Gammel
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 jul 2012, 13:27

Re: Sista antagna reserv till läkarprogrammet HT12

Inlägg av Gammel »

lite uppdatering,

Jag kom in på mitt 3e val i Gtb med 1.8 hp i urval 1

Kom sedan in på första valet KI som reserv #1

Blev även uppringd av 2a valet Uppsala där jag var reserv 28! tackade nej så minst reserv #29 kom in. Detta mot HT11 #24
rosannah
Inlägg: 28
Blev medlem: 03 okt 2012, 17:43

Re: Sista antagna reserv till läkarprogrammet HT12

Inlägg av rosannah »

Gammel skrev:lite uppdatering,

Jag kom in på mitt 3e val i Gtb med 1.8 hp i urval 1

Kom sedan in på första valet KI som reserv #1

Blev även uppringd av 2a valet Uppsala där jag var reserv 28! tackade nej så minst reserv #29 kom in. Detta mot HT11 #24
Ytterligare uppdatering: På KI kallades reserv #2 i BI-kvoten (betyg 22.5, HP 1.3). En liten ökning jämfört med förra året då reserv #4 kallades (betyg 22.5 HP 0.9).
Låst