UPPRINGDA RESERVER?!?!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
Gäst

Re: UPPRINGDA RESERVER?!?!

Inlägg av Gäst »

Hur lång tid brukar det ta innan sista reserv är uppringd? Sitter med reservplats 17 på KI och håller tummarna -- såg här i tråden att en med plats 12 blev uppringd redan i fredags (uppropet var i dag).
just nu

Re: UPPRINGDA RESERVER?!?!

Inlägg av just nu »

Gäst skrev:Hur lång tid brukar det ta innan sista reserv är uppringd? Sitter med reservplats 17 på KI och håller tummarna -- såg här i tråden att en med plats 12 blev uppringd redan i fredags (uppropet var i dag).
Hört ryktas om 2 veckor från uppropet, dvs. till slutet av nästa v.
Ring KI och fråga för en mer säker info.
Gäst

Re: UPPRINGDA RESERVER?!?!

Inlägg av Gäst »

Ingen som vet hur det går i LUND i BI-gruppen? Har föröskt mejla dem och fråga men får inget svar... :/
blueberry

Re: UPPRINGDA RESERVER?!?!

Inlägg av blueberry »

Jag undrar detsamma fast Uppsala i BI-kvoten! :O
Gäst

Re: UPPRINGDA RESERVER?!?!

Inlägg av Gäst »

just nu skrev: Hört ryktas om 2 veckor från uppropet, dvs. till slutet av nästa v.
Ring KI och fråga för en mer säker info.
Svaret var att man har ringt runt och fyllt platserna för nu och kommit till reservplats 15. Verkar som jag faller på mållinjen ... :olycklig: ... om nu ingen bestämmer sig för att hoppa av eller byta lärosäte.
Carter
Inlägg: 5
Blev medlem: 05 nov 2010, 07:37

Re: UPPRINGDA RESERVER?!?!

Inlägg av Carter »

guest skrev:--- uppringd fr KI idag ca kl 13, var 12:e reserv i HP-kvoten!
Grattis! Får man fråga vad du hade för resultat på HP?
Carter
Inlägg: 5
Blev medlem: 05 nov 2010, 07:37

Re: UPPRINGDA RESERVER?!?!

Inlägg av Carter »

"Svaret var att man har ringt runt och fyllt platserna för nu och kommit till reservplats 15. Verkar som jag faller på mållinjen ... :olycklig: ... om nu ingen bestämmer sig för att hoppa av eller byta lärosäte."

Sade de vad reserv 15 hade för HP-resultat?
just nu

Re: UPPRINGDA RESERVER?!?!

Inlägg av just nu »

[/quote]Svaret var att man har ringt runt och fyllt platserna för nu och kommit till reservplats 15. Verkar som jag faller på mållinjen ... :olycklig: ... om nu ingen bestämmer sig för att hoppa av eller byta lärosäte.[/quote]

När vi började T1 hade vi några få stycken som missade kollot pga att de blev uppringda under dessa dagar. Känner en som missade hela första veckan. Du har fortfarande en chans, även om den minskar för varje dag...
Gäst

Re: UPPRINGDA RESERVER?!?!

Inlägg av Gäst »

Gäst skrev:Ingen som vet hur det går i LUND i BI-gruppen? Har föröskt mejla dem och fråga men får inget svar... :/
Prata med Lund i förmiddags och då hade dem ringt till och med reserv nr 7 i BI-gruppen. Om du undra över nått är det bättre och ringa dem. Vad har du för reserv nummer?
Chebaane
Inlägg: 10
Blev medlem: 06 jan 2012, 15:35

Re: UPPRINGDA RESERVER?!?!

Inlägg av Chebaane »

AntonB skrev:Blev uppringd idag av Umeå som reserv 6, i BI-kvoten. Tackade ja!
Bor du i Umeå eller? :) Har du sökt någon annanstans också som du hellre skulle vilja komma in på (var Umeå ditt förstahandsval alltså?)
Låst