Chans att komma in efter urval 2 VT12

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Gast skrev:Någon som vet hur det ligger till i BI på UU? :)
Vad har du för betygsnitt?
Mustafa Al-Attar
Gast

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gast »

nabster skrev: Vad har du för betygsnitt?
21.9 står som reserv 22 efter urval 2 (gick från 62 till 22 mellan urvalen)
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Jag tror inte att du har en stor chans att komma in :ledsen: tyvärr
Mustafa Al-Attar
Chebaane
Inlägg: 10
Blev medlem: 06 jan 2012, 15:35

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Chebaane »

Gast skrev:Någon som vet hur det ligger till i BI på UU? :)

Vad har du för betygsnitt?

21.9 står som reserv 22 efter urval 2 (gick från 62 till 22 mellan urvalen)
Hur kan du ligga på reservplats 22 i B1 efter urval 2 med betygssnitt 21.9? Jag ligger på reservplats 13 och har 21.7. Vad tror ni om mina chanser?
Gast

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gast »

Chebaane skrev: Hur kan du ligga på reservplats 22 i B1 efter urval 2 med betygssnitt 21.9? Jag ligger på reservplats 13 och har 21.7. Vad tror ni om mina chanser?

Va? Är det i BI-kvoten på Uppsala universitet?
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

Citat:

Hur kan du ligga på reservplats 22 i B1 efter urval 2 med betygssnitt 21.9? Jag ligger på reservplats 13 och har 21.7. Vad tror ni om mina chanser?[/quote]



Det låter konstigt, jag har ett reservnummer på över 30 i B1-gruppen i Uppsala och har betyg 21,80 så att någon som har 21,70 skulle ha en bättre placering låter konstigt..? Pratar ni båda om Uppsala eller blandas Umeå och Uppsala ihop tro?
Chebaane
Inlägg: 10
Blev medlem: 06 jan 2012, 15:35

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Chebaane »

Gäst skrev:Citat:

Hur kan du ligga på reservplats 22 i B1 efter urval 2 med betygssnitt 21.9? Jag ligger på reservplats 13 och har 21.7. Vad tror ni om mina chanser?



Det låter konstigt, jag har ett reservnummer på över 30 i B1-gruppen i Uppsala och har betyg 21,80 så att någon som har 21,70 skulle ha en bättre placering låter konstigt..? Pratar ni båda om Uppsala eller blandas Umeå och Uppsala ihop tro?
Men Gud förlåt, jag blandade ihop Uppsala med Umeå! Umeå är ju såklart UmU.. Haha. Vet någon vilket reservnummer de ligger på i B1 i Umeå än?
Gabri89
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 jan 2012, 14:43

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gabri89 »

M111 skrev:Hej,

Är antagen i Örebro och står som första reserv i Umeå (BII). Vill mkt hellre läsa i Umeå! Har kontaktat studievägledningen vid Umu och de nämnde att de gör en viss överintagning och därför inte börjar kalla in reserver så fort. Någon som vet när reserver brukar börja ringas in i Umeå och hur mina chanser ser ut med tanke på överintagningen? Vore skönt att slippa åka på uppropet i Örebro om man kommer in i Umeå...

Tacksam för svar!
Har du hört någonting från Umeå? Jag är nämligen #2 i BII och vill så gärna att de ska ringa snart..
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

Gabri89 skrev: Har du hört någonting från Umeå? Jag är nämligen #2 i BII och vill så gärna att de ska ringa snart..
Är det örebro eller umeå du ska välja?
M111
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 dec 2011, 13:41

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av M111 »

Gabri89 skrev: Har du hört någonting från Umeå? Jag är nämligen #2 i BII och vill så gärna att de ska ringa snart..
Har ringt till Umeå men det har inte hänt så mkt när det gäller avhopp. Överintaget är lika stort som förra terminen dock. Enligt studievägledaren jag pratat med brukar det inte hända så mkt förrän de övriga universiteten haft sina upprop ( Umeå har ju en vecka senare ).
Är i samma sits dom du, och jag hoppas verkligen att jag har chans till antagning i Umeå men försöker att inte ha alltför höga förhoppningar.
Låst