Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1 (VT12)

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
jaaa

Re: reserv 1 B2, urval 2,KI - chans?

Inlägg av jaaa »

littmanboy skrev:tjaba!

Jo, är reserv 1 i B2 på KI, efter urval 2. vad har jag för chanser? :olycklig: :glad:
Hej littmanboy, tänkte fråga om vilken reservplaciering du hade vid första urvalet, eller om det nån annan som har statisktik för reserplacering i urval 1 och urval 2, för att kunna se hur mycket det ändras, B2 alltså
M111
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 dec 2011, 13:41

Re: Var blev du antagen? (se dina blivande kursare redan nu)

Inlägg av M111 »

Hej!

Är efter första antagningsbeskedet på reservplats 2 i BII-gruppen vid Umeå Uni. Enligt statistiken från tidigare år tror jag att jag har en chans till antagning. Vad tror ni? :)
Gäst

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Gäst »

hej! jag undrar hur mina chanser ser ut då jag ligger som 14e reserv, efter 1a urvalet, i Örebro? någon som vet..
tacksam för svar!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Var blev du antagen? (se dina blivande kursare redan nu)

Inlägg av Nils »

sirp skrev:Hej Nils!
Först och främst: tack för en jättebra sajt :glad:

Undrar lite om mina antagningschanser: har 1.8 och står som 14:e reserv i KI:s hp-kvot. Vad tror du?
Hej sirp!

Utifrån hur mycket det brukar röra sig bara i reservantagningen gissar jag att du har rätt bra chanser.
:)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Var blev du antagen? (se dina blivande kursare redan nu)

Inlägg av Nils »

Gäst skrev:Står du som reserv i BI eller BII? Står själv som andra reserv i Umeå i BII-gruppen. Har man ngn chans?
M111 skrev:Hej!

Är efter första antagningsbeskedet på reservplats 2 i BII-gruppen vid Umeå Uni. Enligt statistiken från tidigare år tror jag att jag har en chans till antagning. Vad tror ni? :)
Med tanke på att reservantagningen efter urval 2 har rört sig 12-15 platser sedan det nya betygssystemet infördes så skulle man nog kunna satsa pengar på att antagning sker redan i urval 2.
:)
Gäst skrev:hej! jag undrar hur mina chanser ser ut då jag ligger som 14e reserv, efter 1a urvalet, i Örebro? någon som vet..
tacksam för svar!
Lite svårt att säga utan att veta vilken kvot det rör sig om...
;)
janedoe

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av janedoe »

Hej, jag är antagen till lund och är 24 reserv på KI med HP 1,8 (1:a urval), vad pekar statistiken på? Kan man bli antagen redan i urval 2, eller lutar det mer åt senare reservantagning?

Skulle väldigt gärna vilja veta, hur mycket det rör sig mellan urval 1 & 2 i vanliga fall. Så man kan förbereda sig på vart man hamnar, är dock inte helt inne på KI längre då lund har ett mkt roligare studentliv.
Gäst

Re: Var blev du antagen? (se dina blivande kursare redan nu)

Inlägg av Gäst »

Nils skrev:Lite svårt att säga utan att veta vilken kvot det rör sig om...
;)
Förlåt, glömde nämna det. Det rör sig om BI-kvoten...

Tack för svar!
MVH / nervööös
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Nils »

janedoe skrev:Hej, jag är antagen till lund och är 24 reserv på KI med HP 1,8 (1:a urval), vad pekar statistiken på? Kan man bli antagen redan i urval 2, eller lutar det mer åt senare reservantagning?

Skulle väldigt gärna vilja veta, hur mycket det rör sig mellan urval 1 & 2 i vanliga fall. Så man kan förbereda sig på vart man hamnar, är dock inte helt inne på KI längre då lund har ett mkt roligare studentliv.
Hej janedoe!

Vet tyvärr inte hur mycket det rör sig mellan urval 1 och 2 men i reservantagningen brukar 14-16 placeringar räcka för antagning. Jag skulle gissa att dina odds är något bättre än 50-50 att bli antagen i reservurvalet. Skulle dock inte räkna med urval 2.
:)
Gäst skrev:hej! jag undrar hur mina chanser ser ut då jag ligger som 14e reserv, efter 1a urvalet, i Örebro? någon som vet..
tacksam för svar!
Nils skrev:Lite svårt att säga utan att veta vilken kvot det rör sig om...
;)
Gäst skrev:Förlåt, glömde nämna det. Det rör sig om BI-kvoten...

Tack för svar!
MVH / nervööös
Med tanke på att det i de senaste två reservurvalen gick ner till reserv 20-35 i reservurvalet enbart så skulle jag säga att du förmodligen blir antagen redan i urval 2.
:)
Gäst

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Gäst »

Nils skrev:Med tanke på att det i de senaste två reservurvalen gick ner till reserv 20-35 i reservurvalet enbart så skulle jag säga att du förmodligen blir antagen redan i urval 2.
:)
Jag hoppas verkligen. Tusen tack för svar! :flinar:
Roomso
Inlägg: 2
Blev medlem: 08 dec 2011, 18:38

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Roomso »

Gäst skrev: Tjenna! jag är antagen och kommer troligtvis tacka nej, så det är ett pinnhål bara där ;)
Du är ju helt klart KUNG om du tackar nej! Med tanke på att jag står som reserv nummer ett :) Vad har du för alternativ som du siktar på istället?
Låst