KI: Vilket HP krävdes för BG1 HT 11? Vad hade ni som kom in?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års hösttermin.
Hakke1

Re: KI: Vilket HP krävdes för BG1 HT 11? Vad hade ni som kom

Inlägg av Hakke1 »

Den sista personen som kom in på BG1 med HP (antagen som reserv) på KI kom in med 1.8 tror jag :)
Lime
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 aug 2011, 20:36

Re: KI: Vilket HP krävdes för BG1 HT 11? Vad hade ni som kom

Inlägg av Lime »

Hakke: Tack för infon. Satan vad högt HP för BG1 i jämförelse med tidigare år. Det är ju nästan lika högt som den ''rena'' HP kvoten (!)

Kan det betyda att HP är lättare nu, eller bara en slump tro?
linaaaa skrev:
Jo, det är falskt. Jag hade 22,5 och kom ej in denna termin utan stod som reserv.
linaaaa skrev: Hej!!

dom 2 som kom in på KI med 22,4 var inte NU, DENNA HÖST, utan det var VT11. Jag vill precis som du komma in på Ki nu till våren :)

vad har du för meriter?
Hej linaaa! Jag sitter på 22,5 (inget HP (än)) och tänker söka med det i BG1 någon VT, men vill jobba ett par år till först. Tänker hålla stenkoll på antagningsstatistiken. Kanske söker 2013 eller så. Kommer säkert gå jättebra för dig i vår, STORT lycka till!! :glad: Vad har du för HP till dina 22,5?
linaaaa
Inlägg: 24
Blev medlem: 02 sep 2011, 22:08

Re: KI: Vilket HP krävdes för BG1 HT 11? Vad hade ni som kom

Inlägg av linaaaa »

Hakke1 skrev:Den sista personen som kom in på BG1 med HP (antagen som reserv) på KI kom in med 1.8 tror jag :)
det stämmer VERKLIGEN INTE!! vart har du föresten fått det ifrån???? känner personligen personer som kmt in på KI HT11 med ett HP långt under 1.8 :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: KI: Vilket HP krävdes för BG1 HT 11? Vad hade ni som kom

Inlägg av Nils »

Har personerna ni pratar om möjligtvis olika betygsvärden?
linaaaa
Inlägg: 24
Blev medlem: 02 sep 2011, 22:08

Re: KI: Vilket HP krävdes för BG1 HT 11? Vad hade ni som kom

Inlägg av linaaaa »

Nils skrev:Har personerna ni pratar om möjligtvis olika betygsvärden?
Nej, jag har 22,5 men kom inte in till hösten. Alltså måste det vara 22,5 (BI) vi snackar om.
Hakke1

Re: KI: Vilket HP krävdes för BG1 HT 11? Vad hade ni som kom

Inlägg av Hakke1 »

Personen jag pratar om kom in på HP-kvoten, som reserv. En annan av mina kursare som blev uppringd fredagen innan vi började hade också 1.8 HP. Mycket möjligt att folk med under HP 1.8 kom in på PIL, då gränsen dit var HP 1.5 i år :)
linaaaa
Inlägg: 24
Blev medlem: 02 sep 2011, 22:08

Re: KI: Vilket HP krävdes för BG1 HT 11? Vad hade ni som kom

Inlägg av linaaaa »

Hakke1 skrev:Personen jag pratar om kom in på HP-kvoten, som reserv. En annan av mina kursare som blev uppringd fredagen innan vi började hade också 1.8 HP. Mycket möjligt att folk med under HP 1.8 kom in på PIL, då gränsen dit var HP 1.5 i år :)

tror du missuppfattade det hela, personen undrade över BI-kvoten :)

men visst, stämmer det du säger
Gäst

Re: KI: Vilket HP krävdes för BG1 HT 11? Vad hade ni som kom

Inlägg av Gäst »

linaaaa skrev:
tror du missuppfattade det hela, personen undrade över BI-kvoten :)

men visst, stämmer det du säger
Klart jag gjorde - dumt :pinsamt: Vid närmare undersökning tror jag att det som krävdes var 22.5 + 1.1 (vid första intaget - vet inte om sista reserv hade detta meritvärde)
Låst