Reservantagning innan och efter uppropet

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års hösttermin.
Claes

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Claes »

Korvaz skrev:Vet nån om hur många reserver som har tagits in i BII-kvoten i Linköping och Göteborg?
Vad har du för reservplacering? Är du antagen till något annat lärosäte?
Claes

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Claes »

Lasse skrev:Hej! Jag undrar hur länge reservantagningen till Uppsala, Göteborg, Linköping och Örebro varar?
Minst 2 veckor in i terminen. I Örebro fortsatte man även kalla tredje veckan förra året. Vilken grupp söker du i, och isf vilken reservplacering har du?
clarre89
Inlägg: 7
Blev medlem: 09 feb 2011, 00:33

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av clarre89 »

Jag har idag hört med Örebro angående BII, och nu har reserv 9 kallats in. Jag tänkte att denna information kunde vara bra för Jasse.
Jasse

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Jasse »

Tack för svaret! Jag har kommit in på Umeå som reserv 6 i BII, Är reserv 17 i BII på studera.nu i Uppsala och Örebro, reserv 14 BII i göteborg, Vill helst komma in i Uppsala och Örebro, även Göteborg går bra. vad säger ni, finns det rimliga chanser att jag kommer in i nån av de?
Claes

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Claes »

Jasse skrev:Tack för svaret! Jag har kommit in på Umeå som reserv 6 i BII, Är reserv 17 i BII på studera.nu i Uppsala och Örebro, reserv 14 BII i göteborg, Vill helst komma in i Uppsala och Örebro, även Göteborg går bra. vad säger ni, finns det rimliga chanser att jag kommer in i nån av de?
Man vet ju aldrig, men Umeå ligger ju i andra änden av Sverige. Vill du verkligen dit? Vad hade du för Hp-resultat?
Jasse

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Jasse »

mm, men det är det bor i Sthlm och vill inte flytta så långt, mitt hp-resultat var inget vidare endast 1.2.
Claes

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Claes »

Jasse skrev:mm, men det är det bor i Sthlm och vill inte flytta så långt, mitt hp-resultat var inget vidare endast 1.2.
Okej, men det kan ju alltid ske att Örebro hör av sig. Tänker du börja i Umeå, eller satsa hårdare till våren istället? I regel brukar det vara betydligt enklare att komma in på våren...
Gäst

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Gäst »

Är det någon som vet hur många reserver som har antagits i kvoten BII i Linköping, Uppsala och Göteborg?
lii

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av lii »

Vet någon hur många reserver som antagits till KI (BI-voten)??????
Claes

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Claes »

Reserv 13 har nu kallats till Örebro i BII-kvoten.
Låst