HT2011

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års hösttermin.
Gurb

Re: HT2011

Inlägg av Gurb »

Borde kanske nämna att jag sitter på 22,5 + HP 1,5 och söker i BII.
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Re: HT2011

Inlägg av Odur »

Det låter ju absolut inte omöjligt. Men för att kunna ge ett bra svar måste du skriva hur många som antogs i den urvalsgruppen också.
Gurb

Re: HT2011

Inlägg av Gurb »

15 stycken antogs i Lund, så det är ju inte jättemånga.
annas
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 jul 2011, 16:37

Re: HT2011

Inlägg av annas »

Också antagen till Karolinska! Kom in via PIL med 60 p. Lycka! :D
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Re: HT2011

Inlägg av Odur »

Gurb skrev:15 stycken antogs i Lund, så det är ju inte jättemånga.
Men jämför vi med statistiken för HT10 så var det också 15st i den gruppen, och reserv #7 antogs i urval 2.
Så chansen ser ut att vara rätt god ändå. Och kommer du inte in i urval 2, så finns ju reservantagningen också. Alltid någon som hoppar av. Håll hoppet uppe!
Gurb

Re: HT2011

Inlägg av Gurb »

Tack för stödet i denna svåra tid : P

Det känns ju som att det borde gå. För närvarande är jag antagen till Civ. ing. i medicin och teknik vid Lunds universitet tillsammans med en gammal kompis. Så det känns faktiskt okej även om det skulle vara surt att läsa det en termin, göra ett nytt HP och sen förhoppningsvis komma in till våren.
Snuggles
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 jul 2011, 11:41

Re: HT2011

Inlägg av Snuggles »

Är reserv #14 till KI via pil. har man nån chans tro ?
entropia

Re: HT2011

Inlägg av entropia »

Kan man tacka ja till många platser som du är i "reserv"? Behöver man prioritera platsen på något sätt igen? Om jag är reserv 1, reserv 5, reserv 7, reserv 9 i antagninskvot 3 så borde jag tacka ja bara på "reserv 1" elle alla? Har jag inga möjligheter med reserv 1 i kvot 3 att bli antagen?
soso
Inlägg: 27
Blev medlem: 14 jul 2011, 12:39

Re: HT2011

Inlägg av soso »

Hej!

har reservplats 12 i BI i KI och reserv 9 i uppsala

hur ser chanserna ut till nästa urval??
Emelie

Re: HT2011

Inlägg av Emelie »

Hej!

Jag kom på 19e reserv i Lund på BII-kvoten till hösten. Är det någon som har en aning om jag har en chans att komma in? Hur många brukar tacka nej efter första urvalet? Börjar bli trött på att bli besviken varje gång. Har pluggat medicin i 3 år på Köpenhamns Universitet och det känns som om det snart borde va min tur :(

Väldigt tacksam för "svar"
Låst