Vilken chans ger reservplaceringarna?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års vårtermin.
ellenfant
Inlägg: 6
Blev medlem: 09 dec 2010, 18:43

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av ellenfant »

Hej!

Jag har reservplats #10 till PIL på KI. Vad tror ni med lite erferenhet om mina chanser?

Läste någonstans att man kan hoppa mellan 10-15 platser upp på reservlistan mellan urval 1 och 2. Kan det verkligen stämma? Känns för bra för att vara sant med tanke på att det bara är 59 studenter som antas via PIL.

Visst fungerar det så att jag måste hoppas på att de som blivit antagna enbart via PIL hoppar av? Dvs att det finns 3 reservköer?

Ursch vad jobbigt det är att leva i ovisshet... :S
DrAmirando
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 nov 2010, 19:43

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av DrAmirando »

Hej!

Reserv 83 i Örebro och 90 i Linköping. Vad tror ni? Kommer det röra sig mer än förra våren?
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Odur »

Tyvärr så tror jag inte det kommer röra sig så mycket.
DrAmirando
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 nov 2010, 19:43

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av DrAmirando »

Hur mycket tror du det kommer röra sig då? Vilken av dessa tror du kommer röra sig mest?
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Odur »

Först och främst: Vilken kvot pratar vi om? Och vad har du för meritvärde i den kvoten?
DrAmirando
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 nov 2010, 19:43

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av DrAmirando »

Hahaha, alltså skämtar du med mig? Vad har resultatet med det att göra, detta är ett kösystem. Hp-kvoten.
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Odur »

Glöm det. Du kommer inte in i år.
DrAmirando
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 nov 2010, 19:43

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av DrAmirando »

Haha skön snubbe du är, riktigt enfaldig dessutom. Förra året kom folk in med dessa reservantagningar, men sånt har du inte koll på eftersom du bara snackar skit. Lycka till med ditt liv.
Tennsoldat8Eldvakt
Inlägg: 23
Blev medlem: 04 dec 2010, 01:03

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Tennsoldat8Eldvakt »

Okej personangrepp är ju något som man kanske ska undvika, men om du nu "visste" att folk kommer in med reservplacering som dina varför brydde du dig om att fråga då? Försöker du bara bevisa andras okunskap i din mening då eller?
Jag förstår och sympatiserar med Odur, här försöker en person bara vara trevlig och hjälpa till så blir man ifrågasatt och bemött med en allmänt dålig attityd, inte konstigt om man får ett mindre trevligt svar då. Som man bäddar får man ligga.
/Simon
DrAmirando
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 nov 2010, 19:43

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av DrAmirando »

Ber om ursäkt, vill inte vara otrevlig, men han bygger inte på fakta utan säger bara vad han tycker :S Jag vill ha en spekulation om reserverna kan röra sig mer detta år i och med fler platser.
Låst