Antagningen VT 11

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års vårtermin.
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Re: Antagningen VT 11

Inlägg av Odur »

Härligt korken! Då har vi 11 terminer ihop att svinga några bägare :)
Korkenzieher
Inlägg: 9
Blev medlem: 10 maj 2010, 14:36

Re: Antagningen VT 11

Inlägg av Korkenzieher »

Det kan tänkas gå att ordna. :)

Nu ska man bara rodda med smådetaljer som hitta bostad, flytta över halva landet och jiddra med CSN, ingen stress...
Donyc
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 dec 2010, 15:38

Re: Antagningen VT 11

Inlägg av Donyc »

Mina reservplaceringar:
1. Umeå 2
2. Uppsala 46
3. Lindköping 25
4. Göteborg 12
5. Örebro 5
Verkar haft hyfsad tur i lottningen med 1.8 ändå. Men man är ju lite paranoid att man inte ska ta sig in. :visslar:
Men går allt som det ska så ser jag kanske någon i Umeå till våren!
adamsthlm
Inlägg: 27
Blev medlem: 19 jul 2010, 19:52

Re: Antagningen VT 11

Inlägg av adamsthlm »

Okej så det verkar som att jag har min chans på läkare i Umeå nu till VT, men hur lätt är det att byta till KI efter en termin? Jag hittade ingen info på hur det går till och huruvida det är möjligt och om det är fallet, hur kan man försäkra sig om säker förflyttning?
Sara
Inlägg: 11
Blev medlem: 30 okt 2008, 16:37

Re: Antagningen VT 11

Inlägg av Sara »

Till alla blivande Umeå-studenter: Umeå är grymt bra och vi faddrar (nuvarande T1) är galet taggade! :ja:
Välkomna :flinar:
En väg kan leda till flera ställen.
tranquillizer
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 nov 2010, 18:25

Re: Antagningen VT 11

Inlägg av tranquillizer »

Jag blev antagen genom HP-kvoten i Göteborg och vill gärna gå där. Men eftersom det inte var mitt högsta alternativ och jag fått goda reservplaceringar på de orter som är högre, är jag rädd att Gbg kommer bli struket i andra urvalet.

Är det någon som vet om man kan stryka ett alternativ som är högre prioriterat? Borde vara en winwin situation, men jag kan inte finna något svar på hur man gör...
Donyc
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 dec 2010, 15:38

Re: Antagningen VT 11

Inlägg av Donyc »

tranquillizer skrev:Jag blev antagen genom HP-kvoten i Göteborg och vill gärna gå där. Men eftersom det inte var mitt högsta alternativ och jag fått goda reservplaceringar på de orter som är högre, är jag rädd att Gbg kommer bli struket i andra urvalet.

Är det någon som vet om man kan stryka ett alternativ som är högre prioriterat? Borde vara en winwin situation, men jag kan inte finna något svar på hur man gör...
Du tackar helt enkelt ja till platsen i Gbg och tackar nej till de alternativ som är högre via studera.nu. Det gör du på samma plats som du svarar på antagningsbeskedet.
jagheterlinnea
Inlägg: 6
Blev medlem: 09 dec 2010, 23:41

Re: Antagningen VT 11

Inlägg av jagheterlinnea »

Antagen i Lund HP-kvoten 1,8!
Vad tror ni chanserna är att komma in som 26e reserv i Uppsala? Jag bor och pluggar ju redan här..
Madeleine
Inlägg: 11
Blev medlem: 19 aug 2010, 11:46

Re: Antagningen VT 11

Inlägg av Madeleine »

Hej!

Ni som har blivit antagna, har ni fått ett e-postmeddelande från studera.nu om att ni ska gå in och läsa ert antagningsbesked? Tack på förhand och stort grattis till alla er som har kommit in!

Tillägg: Tack så mycket Nils för dina svar här på forumet! Det har varit till stor hjälp den här hösten. Läkarstudent.se är en superbra sida! :ja:
Senast redigerad av Madeleine den 10 dec 2010, 15:08, redigerad totalt 1 gånger.
Cecpus
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 nov 2010, 11:37

Re: Antagningen VT 11

Inlägg av Cecpus »

Jag kom in tjohoo! :D I umeå! När jag gick på gymnasiet trodde jag aldrig att jag skulle lyckas komma in! Så grymt glad! :D Måste passa på att tacka för en grymt bra och Inspirerande hemsida! :D Tack Nils!

Hej Madeleine, jag har inte fått något mejl från studera.nu :) Står dock att det skulle komma någon "bekräftelse" i pdf-format :)

Ha det topp allihop! :)
Låst