nedräkningen har börjat....

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års hösttermin.
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: nedräkningen har börjat....

Inlägg av Letizia »

:(

Jag var övertygad om att resultatet skulle komma idag eller imorgon nu när urvalet körde igång redan igår kväll. Vad ska jag nu roa mig med på jobbet?
waterflash
Inlägg: 78
Blev medlem: 25 feb 2009, 09:21

Re: nedräkningen har börjat....

Inlägg av waterflash »

Letizia skrev::(

Jag var övertygad om att resultatet skulle komma idag eller imorgon nu när urvalet körde igång redan igår kväll. Vad ska jag nu roa mig med på jobbet?

Jo men känns som om dem släpper det imorgon, menar har det någonsin stått urval förberedes/körs över en hel helg?!
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: nedräkningen har börjat....

Inlägg av Letizia »

Jag vet inte, kommer inte ihåg. Men jag hade hoppats idag vid 16-tiden :p
Staffsan
Inlägg: 9
Blev medlem: 05 maj 2010, 22:00

Re: nedräkningen har börjat....

Inlägg av Staffsan »

Är det inte lite fler procedurer än just bara själva urvalet som ska genomgås innan det publiceras? Kontroller, och statistiksammanställning t.ex?
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: nedräkningen har börjat....

Inlägg av Letizia »

Jo, säkert...Hoppas inte statistiken ska sammanställas innan bara :p
waterflash
Inlägg: 78
Blev medlem: 25 feb 2009, 09:21

Re: nedräkningen har börjat....

Inlägg av waterflash »

Tänk man kanske är antagen till något nu utan att man vet:P haha i deras datorer alltså...
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: nedräkningen har börjat....

Inlägg av Letizia »

Ja, jag vet...Usch vad jag är nervös! Vore ju elakt av dom att låta oss vara nervösa över helgen ;)
vea
Inlägg: 41
Blev medlem: 03 apr 2010, 21:49

Re: nedräkningen har börjat....

Inlägg av vea »

....mer ironi.

Vi kan annars öva oss på glädjen när beskedet äntligen kommit. Följande är delmomenten:

1. Hoppa ur stolen med ett halvkvävt tjut, 5 poäng. Bedömning sker efter hur snabbt man återfår fattningen och kväver av tjutet, samt tjutets känsloladdning, och hur långt bakåt man ofrivilligt skjuter stolen i hoppet. Pluspoäng om stolen träffar någon eller huvudet slår i taket eller även datorbordet välter.

2. Studsa in till närmsta hus-kamrat och yla "jag kom in jag kom in jag kom in!", 5 poäng. Extra poäng kan ges om detta sker på mer än ett språk, eller om studsandet är så högt och/eller okontrollerat att man välter möbler, slår sig på dörrkanter, eller lämnar hål i de gipsväggar våra moderna bostäder är byggda av. Om man bor ensam och inte har förberedit sig genom att bjuda över en glädje-kamrat kan tyvärr bara 3 poäng ges för studsning och ylning i mobiltelefon. Eventuellt kan bedömning göras för att rusa in till grannen och yla där. Då ges extra poäng för att bli biten av grannens hund som tror att man är en galen inbrottstjuv.

3. Försök att sansa sig, 3 poäng. Maximal poäng kan endast ges vid lysande ögon, sprattligt kroppsspråk, och konstanta telefonsamtal till alla man känner, inklusive sjuksystrarna på mormormors äldreboende som sedan förmedlar nyheten in i mormormors halvdöva öra. Pluspoäng om mormormor ringer alla sina vänner.

4. Närvaro på internet/forum, 2 poäng. Inga extra poäng kan ges. Mer än ½ poäng per forum / facebook-liknande site / blogg kan inte ges.

Maximal pluspoäng vid varje moment är 5 poäng. Total max-poäng är alltså 25 poäng. Lycka till!
"Fairy tales are more than true. Not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be defeated."
- from "Smoke and Mirrors", by Neil Gaiman
Staffsan
Inlägg: 9
Blev medlem: 05 maj 2010, 22:00

Re: nedräkningen har börjat....

Inlägg av Staffsan »

Nu börjar mina nerver pirra ordentligt. Enligt rykten på andra forum så lottas vi 1.9or i urval1 (alla ni med 2.0 bör alltså, som väntat, redan ha kommit in). Fast jag vet inte hur mycket substans som ligger i de ryktena.

Någon nuvarande läkarstudent som kan ordinera något lugnande som jag kan självmedicinera mig med tills antagningsbeskedet har anlänt? :P
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Re: nedräkningen har börjat....

Inlägg av Odur »

Så, då har antagningsbeskedet kommit.

Jag sökte med 1.9 i HP-kvoten och hamnade som reserv 17 i Göteborg, 6 i Linköping och blev antagen i Lund.
Jag kommer tacka nej till Lund, och stå kvar i Göteborg. Men har väl inga större förhoppningar till att komma in denna terminen. Det får väl bli plan B då... Komvux i en termin till.
Låst