Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års hösttermin.
IKA
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 dec 2009, 20:40

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av IKA »

IKA skrev: Ojoj, en gamling till? :D Håller tummarna. Men du har väl sökt till Gbg?
Ett "bara" föll bort!


Men du har väl bara sökt till Gbg?
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av Odur »

Nä, jag sökte faktiskt till alla men GBG som förstaval.
Fast kommer jag in på nåt annat än GBG så tackar jag inte ja. Jag och frugan diskuterade det och vi vill inte dra upp barnen och flytta.
Sara
Inlägg: 11
Blev medlem: 30 okt 2008, 16:37

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av Sara »

Med mina 22.25 + 1.7 känns mitt förstaval Lund plötsligt väldigt osäkert...men ska på intervju i Umeå, och något vettigt bör man ju kunna säga om sig själv :ja: Så någonstans hamnar jag hoppas jag :) Annars får det bli att komma upp med en bra plan B helt enkelt.
En väg kan leda till flera ställen.
madelen
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 jan 2010, 21:38

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av madelen »

Sara, du ska närmast vara psykopat för att inte ta dig in på intervjun i Umeå =)

Tycker absolut att du ska till Umeå, alla är helt underbara här!

Välkommen!
Finurliig
Inlägg: 21
Blev medlem: 11 apr 2010, 07:51

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av Finurliig »

..............
Senast redigerad av Finurliig den 05 nov 2010, 18:50, redigerad totalt 1 gånger.
I'm the epitome of existential confusion.
vea
Inlägg: 41
Blev medlem: 03 apr 2010, 21:49

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av vea »

Jaa, som bekant fick jag nöja mig med 1,8 på högskoleprovet i år, men nu har jag varit på intervju i Umeå och tydligen har det gått bra... inne på studera.nu står det "AU 797", vilket betyder alternativt urval ranking 797, när 800 som jag förstår är bäst och de tar in de 50 högsta.

Med andra ord finns jag till hösten i Umeå. Om jag inte får tillgodoräkna mig cellbiologin från veterinärlinjen, då finns det risk för att jag blixtbesöker uppropet och sedan försvinner tillbaka till Oslo för att tjäna pengar under hösten... återkommer då till våren. Men i vilket fall som helst, Umeå nästa! Lycklig är jag.
"Fairy tales are more than true. Not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be defeated."
- from "Smoke and Mirrors", by Neil Gaiman
Låst