HP-09

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2009 års hösttermin.
annalinda
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 jul 2009, 18:30

HP-09

Inlägg av annalinda »

Hejsan!
Är det någon som har lite info om hur mycket det brukar / kan tänkas förändras i hp-kvoten mellan urval ett och två? Själv ligger jag på 19e plats i uppsala, 15 i Umeå och 25 i Lund med 1,8 och känner mig väldigt tveksam huruvida det är bra eller dåliga placeringar?
Tack för svar.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: HP-09

Inlägg av Nils »

annalinda skrev:Hejsan!
Är det någon som har lite info om hur mycket det brukar / kan tänkas förändras i hp-kvoten mellan urval ett och två? Själv ligger jag på 19e plats i uppsala, 15 i Umeå och 25 i Lund med 1,8 och känner mig väldigt tveksam huruvida det är bra eller dåliga placeringar?
Tack för svar.
Hej!
Det brukar vara relativt bra placeringar men lågkonjunkturen gör det svårare att förutsäga hur det lär gå. Min gissning skulle ändå vara att du troligen blir antagen någonstans.
g211
Inlägg: 18
Blev medlem: 09 jul 2009, 21:52

Re: HP-09

Inlägg av g211 »

Nils skrev: Hej!
Det brukar vara relativt bra placeringar men lågkonjunkturen gör det svårare att förutsäga hur det lär gå. Min gissning skulle ändå vara att du troligen blir antagen någonstans.
Skulle du gissa antagen i andra urvalet eller först reservantagen?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: HP-09

Inlägg av Nils »

Min gissning är att du skulle kunna bli antagen i urval 2 i Umeå; de övriga två kan dröja till reservantagningen (om de skulle räcka till antagning, vilket ju inte är helt säkert i dagsläget).
Låst