Aktivering av studentkonto

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Nystudent

Aktivering av studentkonto

Inlägg av Nystudent »

Jag ska börja läkarprogrammet vt19 (KI) och har nu försökt aktivera mitt studentkonto på KI men inte lyckats, då det står ”användarkonto finns inte”. Så som jag har förstått det så kan man aktivera kontot om man har ett konto på antagning.se (samma lösenord) men det går inte. Är det kanske så att man behöver någon aktiveringskod eller dylikt för att kunna logga in med antagning.se uppgifterna? Någon annan som har samma problem eller som har lyckats skapa sitt studentkonto?
Gäst

Aktivering av studentkonto

Inlägg av Gäst »

Jag har samma problem... tänkte avvakta lite och testa igen, annars får jag ta en sväng förbi KI och lösa det på plats i nästa vecka.
Nystudent

Aktivering av studentkonto

Inlägg av Nystudent »

Åh, tråkigt att det är så för oss båda!! Men isådanafall tror jag att vi kanske är ute lite för ”tidigt”! Får nog ta och avvakta lite.
tankarish
Inlägg: 9
Blev medlem: 17 jul 2018, 12:41

Aktivering av studentkonto

Inlägg av tankarish »

Funkar nu. Frågan är dock ifall det är registreringen på Ladok de syftar på?
Gäst

Aktivering av studentkonto

Inlägg av Gäst »

Jag lyckades till slut registrera både på PingPong och Ladok (hoppas jag hehe). Någon som kan svara på om de kurser man registrerat sig på i Ladok dyker upp i PingPong dock? Läser på SU nu och där dyker Ladok-registreringarna upp i vårt system Fastreg..
Gaaast2109

Aktivering av studentkonto

Inlägg av Gaaast2109 »

Undrar när man bör fixa KI-kortet. Är det efter uppropet eller är det bättre att man ordnar upp det redan nu(efter nyårledigheterna då)?
Skriv svar