Någon som söker bostad?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Någon som söker bostad?

Inlägg av Nyberg89 »

Hej!

Det är så att jag komer få byta boende ganska snart och tänkte se om det finns någon som söker bostad här i Stockholm. Har nämligen bott i min farmors gästrum under hennes sista tid i livet och hjälpt så gott jag kunnat. Nu, efter en månad på sjukhus så tog cancern överhanden och hon somnade in i natt/I morse.

Lägenheten jag satt upp mig för kommer ha 43 kvm, 1,5 rum, kokvrå, balkong, diskmaskin, tvättmaskin, badkar om jag tolkat det rätt. Huset är byggt -94 och lägenheten ligger på 7/8 vån. Kort gångavstånd till Tyresö Centrum. Har tänkt hyra ut sovrummet och själv nanna i min nyinköpta bäddsoffa. Bostadsbolaget ansåg det högst osannolikt att någon annan skulle ha fler poäng (x antal tusen).

Resan till KI tar nog strax under en timme från Tyresö Centrum med byten inräknat på vardagar. Går bussar till Gullmarsplan (19-20 min restid), där kan man byta till gröna linjen och åka vidare till s:t Eriksplan och ta buss 3. Går snabbare att åka t-banan dit än åka med buss 3 från slussen.

Hör av er vid intresse!
Victor
Inlägg: 1
Blev medlem: 01 jul 2015, 12:39

Någon som söker bostad?

Inlägg av Victor »

För det första, beklagar det som hänt. Alltid tungt när en familjemedlem går bort. :(

Fick göra ett nytt konto eftersom jag ej minns användarnamnet till det gamla och därmed kan jag inte nu skicka PM.

Hur som helst jag är intresserad. Ska börja vid KI efter sommaren och flyttar till Stockholm så boende är högst aktuellt!

EDIT: Nu gick det att skicka. Kolla PM.

Mvh
Gäst

Någon som söker bostad?

Inlägg av Gäst »

Beklagar!

Jag ska också flytta till Stockholm och KI i höst och går gärna ihop med någon och skaffar ett boende tillsammans. Är även intresserad av ditt rum naturligtvis.
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Någon som söker bostad?

Inlägg av Nyberg89 »

Har mer eller mindre lovat Victor ovan om han inte hittat annat. Men skriv ett meddelande med en kort presentation så kan vi ju se hur det blir.

(Endast lagt upp här)
Skriv svar