Pendla till Linköping?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
CLA
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 jul 2014, 06:10

Pendlare till Linköping

Inlägg av CLA »

Jodå, jag kommer börja i vår och ska pendla från Jönköping.
Helena

Pendlare till Linköping

Inlägg av Helena »

Härligt att höra, börjar själv nu till våren så det vore kul att få kontakt med så många som möjligt som ska börja nu! Och andra på preklin också för den delen! Det blir kanske lättare när man börjat.
Hoppas alla kommer in som sökt!

Selvira, det låter tufft! Vad jag förstår kan det vara problematiskt att byta lärosäte men du får väl ringa Lund och fråga om det är möjligt! Det stora problemet kommer nog tyvärr vara alla förseningar som alltid drabbar SJ, särskilt vintertid.

CLA, har du tänkt ta tåg ibland?
selvira
Inlägg: 18
Blev medlem: 15 dec 2012, 21:51

Pendlare till Linköping

Inlägg av selvira »

Hej alla pendlare. är antagen i vår och tänker som jag tidigare skrev pendla från malmö första terminen. Har hittat schemat för HEL-kursen men inte för den "program-specifika veckan" och inte för de andra obligatoriska momenten. Nån som vet nåt?

Planen är även att försöka fixa nåt rum/övernattningslägenhet för att slippa åka fram o tillbaka alla dagar. Hur tänker ni andra göra?
Helena

Pendlare till Linköping

Inlägg av Helena »

Hej Selvira och grattis!

Schemat kommer nog senare, HEL- kursen är ju gemensam för alla så det måste nog vara spikat tidigare. Basgruppsträffarna är 2 ggr i veckan, har hittills varit mån och tors, två tim mitt på dagen så det blir troligtvis samma.

Hoppas tågen inte ställer till det för dig om de strular, tänk på att bli Prio-medlem så du får poäng för alla dina resor!

Själv kommer jag bara sova i undantagsfall eftersom jag har småbarn hemma men någon gång blir det kanske nödvändigt. Du hittar ev någon rumskamrat eller kontakt här eller på den facebookgrupp som garanterat kommer att startas för vår termin.
Vi kanske ses på tåget då!
selvira
Inlägg: 18
Blev medlem: 15 dec 2012, 21:51

Pendlare till Linköping

Inlägg av selvira »

helena. jag har också småbarn hemma och vill vara borta från dom så lite som möjligt. Varifrån kommer du pendla och var tänker du dig övernatta i Linköping, om man får fråga ;) Jag är väldigt intresserad av andra i samma sits där man kanske kan dela på provisoriskt boende under denna termin
Helena

Pendlare till Linköping

Inlägg av Helena »

Selvira, jag har inget boende ordnat och kommer nog inte ha något heller. Jag tänker mig att när man lärt känna folk så kan man kanske sova hos någon de få gånger det ev blir aktuellt för min del. Vandrarhem är ju en annan billig lösning om man bara ska sova. Jag bor i Eksjö så det blir tåg från Nässjö för mig om jag inte kör.
Goteborg

Pendlare till Linköping

Inlägg av Goteborg »

Hej där!
Någon som har erfarenhet av att pendla mellan Göteborg och Linköping eller tom går i samma tankar? Inte 5,5 år snarare 1 termin:)
Jennie

Pendlare till Linköping

Inlägg av Jennie »

Ser ju ut som att det är några stycken som tänkt pendla mellan Jönköping-Linköping. Toppen!
Jag har tänkt söka in till vt-16, har små barn hemma och har alltså ingen möjlighet att varken flytta eller sova borta för mycket.

Det är ju inte så långt att köra men dyrt blir det ju. Är det flera som bor i Jönköping så kunde man samåka!?
Lkpg-kandidat

Pendlare till Linköping

Inlägg av Lkpg-kandidat »

Hej! Jag har pendlat från Jönköping sedan jag började ht-11. Har barn och hus osv :) fråga gärna om det är något ni undrar.
Helena

Pendlare till Linköping

Inlägg av Helena »

Jo, man är ju nyfiken på om det fungerar bra att pendla, tex om det går att åka tåg, tid i skolan och om man kan ha ett hyfsat familjeliv trots studiebördan. Lite allt möjligt! Man vill vara så mentalt förberedd man kan på vad som väntar! Sedan hoppas man ju på att det är flera pendlare så man kan samåka om man åker bil.

Har det fungerat för dig dessa åren?
Skriv svar