Studieresultat

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Gast

Studieresultat

Inlägg av Gast »

Jag har en fråga om kursen under T1 och tentan. Om man inte gör tentan får man studieresultat på själva kursen(menar T1:B och inte HEL kursen). Eftersom jag måste rapportera in till csn för att få studiemedel. Jag har 10.5 för HEL1 men har inte gjort tentan för T1:B och undrar om jag måste göra tentan för att få högskolepoäng för kursen?
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: studieresultat

Inlägg av Nyberg89 »

Klart att du måste skriva och klara tentan för att få högskolepoäng för kursen.
hej

Re: studieresultat

Inlägg av hej »

det stämmer inte riktigt. du kan få godkänt för de obligatoriska momenten men inte för tentan och således få hälften av de hp T1B ger.
Gast

Re: studieresultat

Inlägg av Gast »

Det var det jag misstänkte, eftersom det står på deras hemsida något i den stilen och jag ville höra med folk för att vara säker. :glad:
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Studieresultat

Inlägg av Nyberg89 »

Delmoment som man har gjort klart får man ju självklart, men man får ju inte för något man inte gjort.
Gast

Re: Studieresultat

Inlägg av Gast »

Nej men jag menade själva kursen, jag själv trodde inte att man kunde få betyg på kursen när man inte gjort tentan på kursen. Men tydligen så får man betyg på kursen bara man är närvarande på alla basgruppsträffar och andra obligatoriska moment och sedan om man klarar tentan så får man betyg på tentan för sig själv. :glad:
Skriv svar