Boende Linköping !

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Alfred

Boende Linköping !

Inlägg av Alfred »

Tja!
Ja är antagen till Liu men kan ej hitta boende genom stångastaden eller studentbostäder ngn som kan hjälpa mig? Kommer jag vara tvungen att sova på golvet? :olycklig:
jhvh
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 dec 2012, 01:09

Re: Boende Linköping !

Inlägg av jhvh »

Bättre än att sova på marken?
Kolla på blocket eller liknande. Inneboende, andrahand eller något lite utanför borde gå att ordna. Finns en hel drös mindre fastighetsägare i Linköping du kan kontakta också.
Jag skulle hellre bo en bit utanför än att bo i Ryd/Skäggetorp.
Stångastaden tror jag är svårt om du inte har en del kötid.
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Boende Linköping !

Inlägg av AMB »

Jag har fått korridorrum på flamman, 631 p räckte :) Yippie!!! någon annan här som ska bo i samma område?
Madara
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 dec 2013, 17:33

Re: Boende Linköping !

Inlägg av Madara »

Alfred, hur många köpoäng har du på studentbostäder.se?
AMB, grattis! Tror du att korridorsrum i Flamman är det bästa alternativet med runt 600-700 köpoäng? Var Irrblosset ett alternativ för dig också? Övriga områden verkar vara längre bort från hälsouniversitetet eller sakna korridorsrum. Lägenhet verkar vara omöjligt med 600-700 poäng vid terminsstart?
Alfred

Re: Boende Linköping !

Inlägg av Alfred »

Jag har runt 60 köpoäng :olycklig:
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Boende Linköping !

Inlägg av AMB »

Japp önskade irrblosset.. men alla går för över 1000p, flamman verkar hyfsat... känns som om de skulle vara bra cykel/gångvägar mot HU därifrån (om jag tolkar kartan rätt ;) )
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Boende Linköping !

Inlägg av AMB »

Kan tillägga att jag även annonserade på blocket efter rum, o fick många svar! :)
flammanfredag

Re: Boende Linköping !

Inlägg av flammanfredag »

Hej alla lyckliga Linköpingsstudenter!

Se till att skaffa cykel om ni inte har en. Från Flamman tar det 5-10 min att cykla till skolan och lite mindre in till centrum :) Ett bra läge alltså om än något slitet...

Flamman pub som ligger där är välbesökt på fredagar med många förfester i korridorerna :)

Det bor även massor av (blivande) T2or på Flamman så där finns alltid någon att hålla i handen ;)
Skriv svar