Senare del LP i Linköping VT-09

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
MedStudent
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 okt 2008, 20:47

Senare del LP i Linköping VT-09

Inlägg av MedStudent »



Hej!

Jag har många frågor och hoppas att någon kan besvara dem. Själv har jag försökt genom att googla men kom inte fram till något. Alla mina frågor gäller Läkarprogrammet i Linköping.

1. Skulle vilja veta antal sökande till senare del av Läkarutbildningen per år och till vilka terminer man brukar söka?

2. Antal avhopp från Läkarutbildningen vid Linköpings universitet?

3. Antal antagna studenter till senare del?

4. Antal studenter som gör studieuppehåll och vid vilka terminer dem brukar göra det?

5. Kan man söka till senare del av läkarprogrammet fast man studerar i polen? (man ska ha skickat med ett personligt brev med ansökan med ”bra” anledningar för byte av studieort)

6. Vad är ”bra” anledningar enligt universitetet tror ni?

7. Vad är universitetets rangordning/prioritering för att ta in studenter till senare del?

8. Om någon tar studieuppehåll vid t.ex. T3 (dvs det finns en ledig plats på T3) och en annan student ansöker om senare del till T3 .. kommer den sökande studenten att komma in, kommer han/hon få använda den lediga platsen? (man kan ju tänka att denna lediga plats kommer att vara ledig enda fram till T11, eller har jag fel?)

9. Hur ser universitetet på antal lediga platser under senare terminer av läkarutbildningen? Tänker man på antal platser på läkarutbildningen som helhet (som andra universitet gör som t.ex. Lund) eller tänker man på antal lediga platser per termin?

Huufff .. det var många frågor … hoppas att jag har varit klar och tydlig med mina frågor ..

Tack på förhand för era svar!

Med vänlig hälsning
MedStudent

Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Senare del LP i Linköping VT-09

Inlägg av Nils »

De flesta av dina frågor besvaras nog bäst av deras egna studievägledare, är jag rädd...

5. Direkt byte är möjligt i den mån de lokala reglerna medger det. Annars är det lättare att bli antagen och tillgodoräkna sig terminer vars innehåll man redan har läst.

8. De är ivriga att fylla alla tomma platser de kan.
Skriv svar