Byte från Polen till Umeå Universitet

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Gdansk-student

Byte från Polen till Umeå Universitet

Inlägg av Gdansk-student »

Hej! :glad:

Jag står som B1 reserv 3 i Umeå nu till VT-16 och antar därför att chansen är relativt stor för antagning. Grejen är dock denna...

Jag börjar snart T6 i Gdansk och undrar därför om någon här vet hur möjligheterna för att tillgodoräkna sig tidigare studier ser ut? Då det förmodligen skulle bli en del pappersarbete i sista minuten undrar jag därför om någon har koll på hur mycket jag hypotetiskt kan tillgodoräkna.

Jag har läst bland annat (de största kurserna): anatomi, histologi och cellbiologi etc, embryologi, biokemi, fysiologi, mikrobiologi och immunologi. Utöver detta också 8 veckors praktik. Jag läser just nu farmakologi och patologi, pediatrik och annat, men dessa kurser löper hela året och slutar i juni, så jag antar ju att detta inte är något jag kan tillgodoräkna mig även om jag klarat delproven.

Om jag måste hoppa tillbaks längre än ett år känns det inte riktigt "lönt", och isåfall vill jag gärna kunna tacka nej i tid för att ge någon annan chansen. Även om jag av personliga skäl hemskt gärna hoppas att det ska funka i Uneå.

Tack på förhand! :party: