Byte från Linköpings Universitet till Lunds Universitet

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
selvira
Inlägg: 18
Blev medlem: 15 dec 2012, 21:51

Byte från Linköpings Universitet till Lunds Universitet

Inlägg av selvira »

Finns det någon som har erfarenhet av lyckat byte mellan Linköping och Lund?
Olle

Byte från Linköpings Universitet

Inlägg av Olle »

Hej,

vilken termin gäller det? :glad:
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Byte från Linköpings Universitet

Inlägg av AMB »

Jag har fått svaret av Lund att det inte går, utan man får söka på vanligt sätt...
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Byte från Linköpings Universitet

Inlägg av Nils »

Låter som att deras svar gällde direkta byten.

Det normala sättet att byta läkarprogram är numera att bli antagen till termin 1 och tillgodoräkna sig det man redan har läst. Jag misstänker att det är det som selvira tänker på.
Olle

Byte från Linköpings Universitet

Inlägg av Olle »

Selvira? Ho-ho? :telefon:
sselvira

Byte från Linköpings Universitet

Inlägg av sselvira »

ja. söka termin 1 och tillgodoräkna sig är väl det jag tänker på :) var kan man se hur pass kompatibla programmen är?
Olle

Byte från Linköpings Universitet

Inlägg av Olle »

Det gör du genom att jämföra kursplaner. För Lund är det bara att googla "Läkarprogrammet Lund" så kommer du se vad om ingår under de olika terminerna. För Linköping så antar jag att du har all information då du läser där. För att jag ska kunna ge dig ytterligare info skulle jag behöva veta vilken termin det gäller, vilken termin pluggar du nu? Mvh/ Olle :glad:
sselvira

Byte från Linköpings Universitet

Inlägg av sselvira »

Jag söker in nu till VT-15. Kommer med största sannolikhet komma in i Linköping via deras alternativa urval (arbetslivserfarenhet) och tänker att jag måste läsa minst en termin innan jag kan tänka på ett byte.. Har familj och barn och därför svårt att flytta på mig.. Tänker att det inte är någon ide att kontakta studievägledare på resp ort i förväg då dom säkert kommer vara negativa till byte, innan det väl är ett faktum.. eller?

tacksam för svar
sselvira

Byte från Linköpings Universitet

Inlägg av sselvira »

en till fråga:

om jag sen skulle söka in till Lund till tex termin 2 och försöka tillgodoräkna mig - vilka konkurrerar jag med då? hur avgörs det om man får en plats eller ej?
sselvira

Byte från Linköpings Universitet

Inlägg av sselvira »

menar naturligtvis att söka till Lunds termin 1 och sen försöka tillgodoräkna :)
Skriv svar