Byte från Linköpings Universitet till Lunds Universitet

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Olle

Byte från Linköpings Universitet

Inlägg av Olle »

Hej,
att läsa en termin i Linköping och sedan försöka tillgodoräkna dig denna kan du nog inte vara säker på att du får göra. Jag kan ha fel(!) men jag tror Lund har någon regel om att du måste ha läst minst två terminer för att tillgodoräkning ska bli aktuellt.
Om du söker in efter en tid i Linköping så konkurrerar du naturligtvis med alla andra som söker programmet från början, dvs alla som söker till termin 1. Om du sen kan tillgodoräkna dig så styrs platstillgången dels av antalet studenter på aktuell termin som du önskar tillträde till men också av totala antalet studenter på läkarprogrammet i Lund.

Mvh, Olle
selvira
Inlägg: 18
Blev medlem: 15 dec 2012, 21:51

Byte från Linköpings Universitet

Inlägg av selvira »

tack så mycket för svar!
Gustaf

Byte från Linköpings Universitet

Inlägg av Gustaf »

Läser nu T1 i Linköping och undrar hur av denna termin som jag kan tillgodoräkna mig för T1 i Lund? Någon som har gjort bytet förr?
VillbliLundabo

Byte av studieort

Inlägg av VillbliLundabo »

Hej!
Jag har en fråga ang. att tillgodoräkna sig terminer i Lund. Jag har studerat 4 terminer vid Linköpings universitet och tänker nu byta och göra mina sista år i Lund. Är det någon som har erfaranhet hur lätt detta är att göra?
Har kommit in men vet fortfarande inte hur mycket jag måste gå om...
Tack på förhand!
Gäst

Byte av studeieort

Inlägg av Gäst »

Hej just nu pluggar jag i Linköping t3 och har familj i Malmö. För mig har det varit sjukt jobbigt att flytta från familjen... Jag kommer inte komma in på Lund via betygen tyvärr och nu känner jag att jag klarar inte att vara borta från familjen :nej: kan man byta studieort?
Tesla
Inlägg: 85
Blev medlem: 03 jan 2015, 22:09

Byte av studeieort

Inlägg av Tesla »

Du kan byta studieort, men du gör detta genom att bli antagen och sedan tillgodoräkna sig. Så vill du in på Lund får du plugga upp betygen/HP, tyvärr :/
Skriv svar