Byte från Göteborgs Universitet till Lunds Universitet

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
LillaP

Re: Göteborg -> Lund?

Inlägg av LillaP »

Svar: Jag har läst en termin i Göteborg (höstas) och sökte in på nytt till Lund nu i vår. Tog för givet att det bara var att börja t1 igen. men jag fick ett mejl idag om att jag kan hoppa in direkt i t2, med vissa kompletteringar. Blev jätteförvånad, ansökte om att få tillgodoräkna kurserna jag läst här nämligen och hoppades få slippa vissa moment bara men jag trodde aldrig jag skulle slippa en hel termin...
Gast

Byte från Göteborg till Lund

Inlägg av Gast »

Hej! Jag läser T2 på GU men funderar på att byta till Lund nästa termin. Kanske någon som kan hjälpa mig med lite funderingar jag har?

1. Hur är Lund jämfört med Göteborg utbildningsmässigt? Någon som läst båda? Tänker främst på hur PBL är.

2. Hur fungerar själva bytet? Måste jag söka in vanlig väg? Har 22,14 i B2, vad tror ni om mina chanser?

3. Kommer jag få hoppa ner en termin och vad kan jag tillgodo räkna?


Tack på förhand!
Gast

Byte från Göteborg till Lund

Inlägg av Gast »

UPDATE
21,94 *** har jag och inte 22,14!
Gäst

Byte från Göteborg till Lund

Inlägg av Gäst »

Jag går T1 på Lunds och tänker byta till GU just på grund av PBL!

Inte så förtjust i PBL hittills
VHS

Byta från Göteborg till Lund?

Inlägg av VHS »

Hej kära studenter !

Jag är en läkarstudent som pluggar i Göteborg och vill byta till Lund på grund av ett besvärligt personlig skäl . Jag söker i B2 med 21,97 och egentligen är inte säkert att jag kommer in i VT18. Jag fick höra av några vänner att man på något sätt kan göra skolbyte med någon annan studerande, bara ifall man hittar någon annan intresserad för bytet från Lund till Göteborg.

Dela jätte gärna med er om ni har hört om detta innan :ledsen: .
Ollebolle

Byte GU till Lund

Inlägg av Ollebolle »

Jag är antagen till LU och funderar på att byta. Går termin 4 läkarprogrammet GU just nu och undrar hur mycket jag kan tillgodoräkna. Är det någon som nyligen gjort byte däremellan eller känner folk som har? Det verkar omöjligt krångligt och jag har bara en knapp vecka på mig 16 december att skicka in tillgodoräkningsansökan!
Skriv svar