Byte från Lunds Universitet till Göteborgs Universitet

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Blondie
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 aug 2008, 22:19

Byte från Lunds Universitet till Göteborgs Universitet

Inlägg av Blondie »

Jag tackade nej till de orter jag blivit antagen till, och står kvar som 29 reserv i Gbg samt 11 reserv i Lund nu efter andra urvalet. Jag antar att chansen att komma in på något av dom är ganska minimal? :(
Om jag skulle bli antagen till Lund, hur stor är chansen att få byta studieort till Göteborg inför termin 2? Brukar det gå eller är det som ett lotteri? :roll:
buzz_killington
Inlägg: 9
Blev medlem: 06 maj 2008, 19:50

Re: Lund->Gbg Hur stor chansen att få byta termin 2?

Inlägg av buzz_killington »

Vilken kvot söker du?
Blondie
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 aug 2008, 22:19

Re: Lund->Gbg Hur stor chansen att få byta termin 2?

Inlägg av Blondie »

BG/HP i båda. Fast det heter väl bara BG i Lund...?
Blondie
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 aug 2008, 22:19

Re: Lund->Gbg Hur stor chansen att få byta termin 2?

Inlägg av Blondie »

En fundering till...OM jag kommer in i Lund tänkte jag veckopendla hem till Göteborg - är det en fruktansvärt dum idé?
Hur mycket självstudier kan man räkna med? Är det föreläsningar varje dag i Lund? (Tänkte att man kanske kunde vara hemma och plugga de dagar det inte är föreläsning...och tälta utanför universitetet på veckorna... :roll: )
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Lund->Gbg Hur stor chansen att få byta termin 2?

Inlägg av Nils »

Chansen för antagning finns i Lund (begränsad) men knappast i Göteborg (oerhört liten), baserat på det lilla jag vet.

Mitt minne från första terminen i Lund är att det (då) nog var mindre än 20 timmar föreläsning per vecka men att det var någonting som hände på de flesta dagar.

Vad gäller byte till Göteborg så gick det bra för några i min årskull att tillgodoräkna sig första terminen efter att ha blivit antagna den vanliga vägen där, fast jag kan inte garantera att det fortfarande är möjligt.
smail
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 dec 2008, 21:15

Re: Lund->Gbg Hur stor chansen att få byta termin 2?

Inlägg av smail »

Jag kan glädja dig med att det kan bli en plats mindre, dock hp i lund om uppsala eller liu hör av sig...
gast2

byte från lund till göteborg

Inlägg av gast2 »

Hej,

Jag går just nu första terminen på läkarprogrammet i Lund och funderar på att byta till Göteborg till våren. Någon som har erfarenhet av detta? Hur funkar det med att tillgodoräkna sig kurser efter första terminen och hur skiljer sig läkarprogrammen åt på de olika lärosätena? Tack!
Tavi
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 dec 2014, 10:53

Byte från Lunds Universitet till Göteborgs Universitet

Inlägg av Tavi »

Någon som tidigare har gjort ett byte från Lund till Göteborg efter termin 1?
lunda

Någon som bytt från Lund till GBG?

Inlägg av lunda »

Hej

Är det någon som har erfarenhet av att byta från Lund till GBG? Vilken termin gjorde ni det? Var ni tvungna att gå om något eller kunde ni komplettera och hoppa in på rätt termin direkt?

Väldigt tacksam för svar :)
lighten-up
Inlägg: 14
Blev medlem: 21 maj 2012, 20:15

Byte från Lunds Universitet till Göteborgs Universitet

Inlägg av lighten-up »

Är det någon som bytt från Uppsala till Göteborg? Hur smidigt gick det?
Tacksam för svar
Skriv svar