Inträdesprov i Danmark HT-17

Hur man blir antagen, hur man ansöker, antagningschanser, et cetera.
Stina

Inträdesprov i Danmark HT-17

Inlägg av Stina »

Hej alla!

Jag är intresserad av att söka till Aarhus och Syddansk som har inträdesprov, sk unitest (kvot 2). Har någon erfarenhet av provet? Och finns det några fler som också tänkte söka? Det skulle vara jättekul att höra hur era tankar går! :ler:

Allt gott!

/Stina
oscar

Inträdesprov i Danmark HT-17

Inlägg av oscar »

Hej Stina. Jag har som mål att få ett högt resultat på högskoleprovet för att lyckats komma in på en läkarutbildning i Sverige. Men jag kanske ska söka till kvot 2 i Aarhus och Syddansk för att maximera mina chanser till att bli antagen till en läkarutbildning.

Jag tänker lite på följande sätt. Ifall jag ansöker till läkarutbildningen i Danmark och kommer in så ska jag försöka påbörja utbildningen där och slutföra den om jag tror på att jag klarar av det. Det kan hända att språkbarriären blir för tuff, speciellt när det gäller komplicerade medicinska begrepp, och då kanske jag måste hoppa av utbildningen. Ifall jag måste hoppa av utbildningen så ska jag nog fortsätta satsa på högskoleprovet för att komma in, antigen genom PIL eller genom HP-urvalet. Det kan hända att jag fortsätter satsa på att komma på läkarprogrammet i Sverige genom högskoleprovet även om jag lyckats komma in på utbildningen i Danmark.

Jag har inte riktigt tänk igenom allting ännu. Hur går dina tankar? :glad:
Skriv svar