Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Byte från Linköpings Universitet till Uppsala Universitet

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.

24 aug 2014, 12:37

Hej!

Är det någon som har bytt studieort från Linköping till Uppsala? Fick du i så fall tillgodoräkna dig de terminer som du redan gått i Linköping eller gå om någon termin? Jag har nämligen gått klart termin 3 i Linköping, ska ta uppehåll denna hösttermin och önskar börja studera i Uppsala till våren. Tror ni det är möjligt att jag får börja termin 4 direkt i Uppsala eller skulle jag troligen behöva gå om termin 3 eller tidigare terminer?

Tack på förhand!
jazzy

29 aug 2014, 16:15

Undrar detsamma, fast byte efter T1. Någon som vet hur mycket man får tillgodoräkna sig?
Student

27 okt 2014, 22:54

undrar också om man kan tillgodoräkna T1
majja

24 nov 2016, 23:49

jag bumpar denna tråd och undrar om någon av er fått svar, eller rentav genomfört byte? funderar på att byta från liu till uu efter termin 1 eller 2. chans till tillgodoräkning?
gast