Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

Första reserv KI PIL - är jag säker?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2008 års hösttermin.

10 aug 2008, 18:49

Har hört av studievägledare att jag kan känna mig rätt säker på att komma in OM det blir någon reservantagning. (asså ... duuuh verkligen. OM det blir någon reservantagning så kommer de rättså säkert ringa den första reserven, shit jag är så förvånad.)

Det är 6 platsers överintag. Är det någon som vet om det hittils alltid har blivit reservantagning? Eller om det är osäkert?
rabotnitsa

11 aug 2008, 17:05

Bland de olika antagningskvoterna är reservantagning rätt vanlig överlag men det händer ibland att det inte blir någon.

Du är alltså inte säker men du har goda chanser.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

26 aug 2008, 17:44

Hej rabotnitsa! Hur har det gått med antagningen? jag är väldigt nyfiken då jag är reserv nr 4 efter andra antagningen på PIL på KI. har du hört något än? jag väntar förväntansfullt på ett samtal och hoppar högt när telefonen ringer även om jag inser att det nog inte är så stor chans.. vill väldigt gärna veta om det blir något reservintag!

Annars lycka till!! Jag håller tummarna!
serendipity