Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och tillåt visning av nyheter och diskussioner ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

Läkare "sexigaste yrket" på dejtingsajter

Arbetsliv, arbetsmiljö, yrkets status, socialt, et cetera.

26 aug 2011, 03:01

Läkare är det "sexigaste yrket" på dejtingsajter för både män och kvinnor, detta enligt en Sifo-undersökning med drygt 1000 deltagare.

http://www.dagensmedicin.se/%28RoxenUserID=02bb60d9792b1f5159088178d964c117%29/nyheter/2011/08/25/lakare-hogt-i-kurs-pa-dejt/index.xml
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

26 aug 2011, 11:15

Ball. Men är det bara jag som starkt ogillar besserwissertjejer? :tunga: Kanske min kvinnosyn som är "skev" men tjejer som tror att de är bra på någonting kan vara det löjligaste och mest irriterande som finns... Gott humör och lättsamhet byts liksom ut mot negativ attityd och den manliga ödmjukheten som vi lärt oss bemästra under våra unga år saknas helt hos det motsatta könet, som ju alltid fått slå i underläge och därmed aldrig lyckats bli "gracious winners".

Nåväl, trevligt iaf :glad:
Gäst

26 aug 2011, 13:08

Hela topplistan för respektive kön finns här:
http://hd.se/mer/2011/08/25/sveriges-sexigaste-yrken/

Ska man tolka männens lika stora preferens för läkare och sjuksköterskor kontra kvinnornas ensidiga preferens för läkare som att kvinnor är mer konservativa än män?
Gäst

26 aug 2011, 13:59

Gäst skrev:Hela topplistan för respektive kön finns här:
http://hd.se/mer/2011/08/25/sveriges-sexigaste-yrken/

Ska man tolka männens lika stora preferens för läkare och sjuksköterskor kontra kvinnornas ensidiga preferens för läkare som att kvinnor är mer konservativa än män?

Om man vill, och tur är det är väl att det åtminstone fortfarande är så. Svenska män, i synnerhet de välutbildade, går mot en utveckling där man underkastar sig allt och alla. Nu är det tydligen eftersträvansvärt att gå ner på knä och buga inför kvinnliga läkare som i de allra flesta fall drar in mer deg än "mannen" i förhållandet.
Sorgliga varelser dessa "män", om några år är den perfekta mannen inte någon Fabio längre, utan en spinkig fjant med tjocka glasögonbågar, universitetsskägg och en urtvättad cardigan med manchesterbyxor...

Mvh J
Gäst

26 aug 2011, 16:07

Är det det överlägsna könet som talar? Eller bara ett troll? Ren idioti är det iaf
Gäst skrev:tjejer som tror att de är bra på någonting kan vara det löjligaste och mest irriterande som finns...

För tjejer är ju egentligen inte bra på någonting, eller hur? Underlägsna oss män anser du dem iaf vara. Men det är klart, en del män klarar inte riktigt av att möta sin överman i form av en kvinna.
Gäst skrev:Gott humör och lättsamhet byts liksom ut mot negativ attityd och den manliga ödmjukheten som vi lärt oss bemästra under våra unga år saknas helt hos det motsatta könet, som ju alltid fått slå i underläge och därmed aldrig lyckats bli "gracious winners".

Du får gärna förklara lite hur du tänker. Jag undviker gärna generaliseringar, men om det nu faktiskt är någonting som generellt sett utmärker män, relativt kvinnor, så är det just avsaknaden av ödmjukhet.
Gäst skrev: Nu är det tydligen eftersträvansvärt att gå ner på knä och buga inför kvinnliga läkare som i de allra flesta fall drar in mer deg än "mannen" i förhållandet.

Jag vet inte om du hittar på statistik, eller om du intalar dig att det faktiskt skulle vara så att kvinnliga läkare tjänar mer än manliga. Din manschauvinistiska attityd ger mig hursomhelst huvudvärk. Vi lämnade grottorna för ett tag sedan och det är dags att erkänna kvinnor som våra jämlikar i samhället, samt deras rätt att tjäna lika mycket som vi.
Jag är förresten kille, om det inte framgick.
Mdog
Läkarstudent

26 aug 2011, 16:54

Mdog skrev:Är det det överlägsna könet som talar? Eller bara ett troll? Ren idioti är det iaf
Gäst skrev:tjejer som tror att de är bra på någonting kan vara det löjligaste och mest irriterande som finns...

För tjejer är ju egentligen inte bra på någonting, eller hur? Underlägsna oss män anser du dem iaf vara. Men det är klart, en del män klarar inte riktigt av att möta sin överman i form av en kvinna.
Gäst skrev:Gott humör och lättsamhet byts liksom ut mot negativ attityd och den manliga ödmjukheten som vi lärt oss bemästra under våra unga år saknas helt hos det motsatta könet, som ju alltid fått slå i underläge och därmed aldrig lyckats bli "gracious winners".

Du får gärna förklara lite hur du tänker. Jag undviker gärna generaliseringar, men om det nu faktiskt är någonting som generellt sett utmärker män, relativt kvinnor, så är det just avsaknaden av ödmjukhet.
Gäst skrev: Nu är det tydligen eftersträvansvärt att gå ner på knä och buga inför kvinnliga läkare som i de allra flesta fall drar in mer deg än "mannen" i förhållandet.

Jag vet inte om du hittar på statistik, eller om du intalar dig att det faktiskt skulle vara så att kvinnliga läkare tjänar mer än manliga. Din manschauvinistiska attityd ger mig hursomhelst huvudvärk. Vi lämnade grottorna för ett tag sedan och det är dags att erkänna kvinnor som våra jämlikar i samhället, samt deras rätt att tjäna lika mycket som vi.

Jag är förresten kille, om det inte framgick.

Sorry om jag inte orkar göra så avancerade citeringar som du, kör hela skiten.
Anledningen till att jag skrev "tjejer som tror att de är bra på någonting" är att många tjejer faktiskt är bra på olika saker men det är de som är medvetna om eller under intrycket av att de är extra duktiga på någonting som är riktigt jobbiga. Sen så var det ett kul sätt att formulera mig. En del människor accepterar att de har övermän, vilket är en kass egenskap och inställning, men lugnt för mig om det gör någon stackars sate som du lycklig. Problemet är att vi (svenska i synnerhet) män förväntas låta oss kuvas av alla av det motsatta och i många avseenden faktiskt svagare könet medan de förväntas köra över män så fort möjlighet ges och hyllas när de lyckas.

Kvinnor är till synes mer ödmjuka än oss men det beror på att de jämfört med män sällan vinner någonting. När det väl inträffar eller om en tjej besitter en viss färdighet är de betydligt mer skrytsamma och benägna att gnugga det i sin omgivnings ansikte... Du kanske faller in i kategorin "förlorare" och därför har lättare att relatera till kvinnors ställning. Det skulle kunna vara därför du verkar ha en så fientlig inställning till ditt eget kön och dess kompetitiva natur, som till och med borde finnas inpräntad någonstans i din förträngda genupsättning. Eller så fiskar du efter PK-poäng och kvinnors tacksamhet för att du står upp för dem... Men vad vet jag?

Enligt undersökningen tycker 20% av alla män att läkare är det sexigaste yrket för kvinnor. Det står inte att 20% av alla män som är läkare tycker det. Kvinnliga läkare tjänar mycket mer än sverigesnittet. Alltså är det ganska säkert att anta att den kvinnliga läkaren tjänar mer än mannen som trånar efter att bli hunsad av henne.
Skäm inte ut dig själv mer ännu mer...

Det framgick att du föddes som kille. Vad för slags hybrid samhället har format dig till kan bara spekuleras kring...

Mvh J :glad:
Mvh J
Gäst

26 aug 2011, 17:02

Se upp för Forumtroll!!!
Haha

26 aug 2011, 17:12

Haha skrev:Se upp för Forumtroll!!!

Eller hur, han (hon?) Mdog kan inte rimligtvis vara seriös... :blundar:
Gäst

26 aug 2011, 17:13

Mvh J
Gäst

27 aug 2011, 03:25

"Gäst" eller "J" Jag hoppas att du trollar och om inte, att du iaf försöker använda dig av någon typ av överdrift för att väcka debatt och faktiskt inte på fullt allvar står för dessa åsikter fullt ut? Om du har dessa åsikter så, fine. Det är även mycket möjligt att du någonstans har en poäng, vad vet jag? Jag är helt ärligt inte väldigt insatt i könsfrågor. Alla har vi rätt till en åsikt, men jag ber dig att tänka lite på tonen i inlägget. Detta är inget forum där din typ av ordval är särskilt välkomnat (detta är inte flashback). Att anta att en person kanske är en "förlorare" för att denna står upp för det andra könets rättigheter är ytterst märkligt och även på gränsen till ett personangrepp i min mening.
Användarvisningsbild
Wiiizzy
Läkarstudent
Lund