Linköping ( reserv antagning )

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års hösttermin.
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Linköping ( reserv antagning )

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Hej
Idag fick jag besked från Linköping om reserv antagning efter Urval 2! Min fråga var;
Vad har första reserv efter urval 2 BI för betygsnitt och hp?

Deras svar var;
Första reserv hade 22.30 i meritvärde och 1.3 på HP.
Det är ju samma som före året HT11, där första reserv har 22,3 med 1,3 Hp.Därefter sista reserv som blev antagen HT11 hade 22,29 med 0,0 Hp.
Eftersom redan nu och innan terminen ens börjar första reserv som blev antagen har 22,3 med 1,3 Hp, kommer antagningen att sjunka lite lite mer antar jag! Jag tror att antagningsgränsen skulle hamna på 22,2 I linköping, men jag kan dock inte gissa HP
Mustafa Al-Attar
Linda 31

Re: Linköping ( reserv antagning )

Inlägg av Linda 31 »

Jag står på reservplats 15 i HP-kvoten i Linköping efter andra urvalet.

Har jag någon chans ?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Linköping ( reserv antagning )

Inlägg av Nils »

De två senaste höstterminerna hade #15 inte räckt för reservantagning.

De två senaste vårterminerna hade det å andra sidan räckt med god marginal.

Det är alltså inte omöjligt men oddsen är inte heller jättebra.
rose

Re: Linköping ( reserv antagning )

Inlägg av rose »

nabster skrev:Hej
Idag fick jag besked från Linköping om reserv antagning efter Urval 2! Min fråga var;
Vad har första reserv efter urval 2 BI för betygsnitt och hp?

Deras svar var;
Första reserv hade 22.30 i meritvärde och 1.3 på HP.
Det är ju samma som före året HT11, där första reserv har 22,3 med 1,3 Hp.Därefter sista reserv som blev antagen HT11 hade 22,29 med 0,0 Hp.
Eftersom redan nu och innan terminen ens börjar första reserv som blev antagen har 22,3 med 1,3 Hp, kommer antagningen att sjunka lite lite mer antar jag! Jag tror att antagningsgränsen skulle hamna på 22,2 I linköping, men jag kan dock inte gissa HP
Nabster, vet du vilket betyg (BI) och hp den sist antagna på KI efter urval 2 hade?
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Linköping ( reserv antagning )

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

rose skrev: Nabster, vet du vilket betyg (BI) och hp den sist antagna på KI efter urval 2 hade?
Jag har mailat KI och de sa kontakta antagningsgruppen, tel 08-52486250, telefontid 9.30-11.30....... men jag har inte ringt dem än :neutral:
Mustafa Al-Attar
rose

Re: Linköping ( reserv antagning )

Inlägg av rose »

Jag har mailat KI och de sa kontakta antagningsgruppen, tel 08-52486250, telefontid 9.30-11.30....... men jag har inte ringt dem än :neutral:
Okej, tack för svaret! Vet du möjligen något nu?
Låst