Antagning Uppsala

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års hösttermin.
lakarlovisa
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 jul 2012, 13:30

Antagning Uppsala

Inlägg av lakarlovisa »

Hej!

Jag undrar om det är någon som har koll på sannolikheten att bli antagen vid urval 2 i Uppsala (b1) om man efter urval 1 står som reserv 6? Jag är antagen i Lund (mitt andra val) men föredrar Uppsala och som jag förstått det kan jag tacka ja till både min reservplats i Uppsala och min plats i Lund och om jag efter urval 2 kommer in i Uppsala så stryks min plats i Lund, men kommer jag ej in i Uppsala så har jag min plats i Lund kvar. Stämmer detta?

Tacksam för svar :)
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Antagning Uppsala

Inlägg av empezar »

Mycket sannolikt.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Antagning Uppsala

Inlägg av Wiiizzy »

lakarlovisa skrev:som jag förstått det kan jag tacka ja till både min reservplats i Uppsala och min plats i Lund och om jag efter urval 2 kommer in i Uppsala så stryks min plats i Lund, men kommer jag ej in i Uppsala så har jag min plats i Lund kvar. Stämmer detta? )
Ja.
Guest

Re: Antagning Uppsala

Inlägg av Guest »

lakarlovisa skrev:Hej!

Jag undrar om det är någon som har koll på sannolikheten att bli antagen vid urval 2 i Uppsala (b1) om man efter urval 1 står som reserv 6? Jag är antagen i Lund (mitt andra val) men föredrar Uppsala och som jag förstått det kan jag tacka ja till både min reservplats i Uppsala och min plats i Lund och om jag efter urval 2 kommer in i Uppsala så stryks min plats i Lund, men kommer jag ej in i Uppsala så har jag min plats i Lund kvar. Stämmer detta?

Tacksam för svar :)
Jag är antagen i Uppsala (BI). Tackat nej, så du är en plats närmare målet. Jag gått flera terminer på en annan ort och tänkt byta till UU men nu blir det inte så.
Låst