Reserv i BF-kvoten

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års hösttermin.
Gäst

Reserv i BF-kvoten

Inlägg av Gäst »

Vad säger ni, borde väl vara ganska kört att komma in denna höst med reservnummer 4 i Umeå och reserv 5 i Linköping i BF-kvoten i urval 1?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reserv i BF-kvoten

Inlägg av Nils »

VT'10 antogs reserv #4 (enligt urval 2) i Linköpings reservantagning, så 100 % omöjligt är det inte även om det verkar ganska osannolikt. Stå kvar som reserv och se var du hamnar i urval 2, du har ingenting att förlora på det.
klottl

Re: Reserv i BF-kvoten

Inlägg av klottl »

Jag undrar lite samma, kom reserv nr 1 i linkan på BF, reserv 2 i göteborg, reserv 3 i lund och 5 i Uppsala. Känns ju rätt kört och otroligt trist att snubbla så nära målet. Hoppas på att många hoppar av i linkan för vår skull "Gäst" :)
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Reserv i BF-kvoten

Inlägg av empezar »

Nils skrev:VT'10 antogs reserv #4 (enligt urval 2) i Linköpings reservantagning, så 100 % omöjligt är det inte även om det verkar ganska osannolikt. Stå kvar som reserv och se var du hamnar i urval 2, du har ingenting att förlora på det.
Om Nils gissning är en 2:a i sannolikhet hade jag gett en 4:a. Det är ju bara första urvalet än, i två ganska opopulära orter.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Reserv i BF-kvoten

Inlägg av empezar »

klottl skrev:Jag undrar lite samma, kom reserv nr 1 i linkan på BF, reserv 2 i göteborg, reserv 3 i lund och 5 i Uppsala. Känns ju rätt kört och otroligt trist att snubbla så nära målet. Hoppas på att många hoppar av i linkan för vår skull "Gäst" :)
Linköping och Göteborg låter ganska säkra. Lund möjligt men inte så säkert. Uppsala svårt, men möjligt.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Gäst

Re: Reserv i BF-kvoten

Inlägg av Gäst »

Vore ju himla intressant att ta del av statistik över hur ofta de olika lärosätena tar in någon i urval 2 i BF och isåfall hur många det rör sig om. Någon som har en uppfattning om detta? Man har ju trots allt sett att hp-gränsen sjunkit mellan urvalen vid några tidigare tillfällen.
klottl

Re: Reserv i BF-kvoten

Inlägg av klottl »

Åh, tack nu känns det lite bättre ;) Hur fungerar det med överintag på BF-kvoten?
Låst