Kom inte in (Örebro)... Reserv nr 5 i HP-kvoten...chanser?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års hösttermin.
Guesr

Re: Kom inte in (Örebro)... Reserv nr 5 i HP-kvoten...chanse

Inlägg av Guesr »

Fan, blev 9 reserv i Linköping. 34 antagna totalt, vad tror ni?:(
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Kom inte in (Örebro)... Reserv nr 5 i HP-kvoten...chanse

Inlägg av empezar »

Du blir nog antagen i andra urvalet med rätt stor sannolikhet.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Doctor_Doctor
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 maj 2012, 09:48

Re: Kom inte in (Örebro)... Reserv nr 5 i HP-kvoten...chanse

Inlägg av Doctor_Doctor »

rolle skrev:Reserv #5? Du kommer in. :party:
empezar skrev:För att uttrycka mig milt skulle jag satsa mitt liv på att du blir antagen som femte reserv i HP-kvoten i Örebro.
Vad tror du Nils? Är du lika säker som Rolle och Empezar att jag kommer in? Har väntat hela mitt liv på det här och känner mig fruktansvärt motiverad nu när det äntligen börjar närma sig...
marisa
Inlägg: 4
Blev medlem: 12 jul 2012, 23:06

Re: Kom inte in (Örebro)... Reserv nr 5 i HP-kvoten...chanse

Inlägg av marisa »

Är reserv nr 6 i HP-kvoten i Örebro så är också riktigt sugen på att få veta hur stor sannolikheten är att man kommer in. Hade till skillnad från dig dock 1.7 på HP så antar att du hade riktigt otur och jag hade riktigt tur.
Anon

Re: Kom inte in (Örebro)... Reserv nr 5 i HP-kvoten...chanse

Inlägg av Anon »

Guesr skrev:Fan, blev 9 reserv i Linköping. 34 antagna totalt, vad tror ni?:(
Jag sökte för shitz and giggles och tänker inte ta min plats, så 7 to go.. :glad:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Kom inte in (Örebro)... Reserv nr 5 i HP-kvoten...chanse

Inlägg av Nils »

Doctor_Doctor skrev: Vad tror du Nils? Är du lika säker som Rolle och Empezar att jag kommer in? Har väntat hela mitt liv på det här och känner mig fruktansvärt motiverad nu när det äntligen börjar närma sig...
Jag skulle av princip inte satsa mitt liv på det men jag tror att du blir antagen...
Doctor_Doctor
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 maj 2012, 09:48

Re: Kom inte in (Örebro)... Reserv nr 5 i HP-kvoten...chanse

Inlägg av Doctor_Doctor »

marisa skrev:Är reserv nr 6 i HP-kvoten i Örebro så är också riktigt sugen på att få veta hur stor sannolikheten är att man kommer in. Hade till skillnad från dig dock 1.7 på HP så antar att du hade riktigt otur och jag hade riktigt tur.
Där ser man, ja då vet vi var "gränsen" går i alla fall. Förmodligen ses vi i Örebro då med start den 3:e september. Men man kan aldrig vara riktigt säker känns det som... Blir ett stålbad fram till 2:a urvalet och kanske till och med reservantagningen. Hoppas hoppas!
marisa
Inlägg: 4
Blev medlem: 12 jul 2012, 23:06

Re: Kom inte in (Örebro)... Reserv nr 5 i HP-kvoten...chanse

Inlägg av marisa »

Ja, jag trodde inte alls jag hade en chans nu på hösten, men ibland ska man ha tur så nu kommer jag hålla tummarna för oss. Så ses vi förhoppningsvis i Örebro, men kommer vara sjukt nervös fram tills jag får veta säkert.
forzen

Re: Kom inte in (Örebro)... Reserv nr 5 i HP-kvoten...chanse

Inlägg av forzen »

Jag skulle absolut tro att du kommer att bli antagen till Örebro med reservplats 5! det händer en hel del i grupperna mellan de olika lärosätena mellan urval 1 och 2 för att inte nämna under de första veckorna under terminen. Ser man till gammal statistik så blev reserv nummer 15 antagen i urval 2 så att det inte skulle röra sig alls så mycket är extremt osannolikt.

Kan bara hälsa er varmt välkomna till Örebro Universitet!

Daniel Forsman
Läkarstudent T3
Örebro Universitet
Doctor_Doctor
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 maj 2012, 09:48

Re: Kom inte in (Örebro)... Reserv nr 5 i HP-kvoten...chanse

Inlägg av Doctor_Doctor »

forzen skrev:Jag skulle absolut tro att du kommer att bli antagen till Örebro med reservplats 5! det händer en hel del i grupperna mellan de olika lärosätena mellan urval 1 och 2 för att inte nämna under de första veckorna under terminen. Ser man till gammal statistik så blev reserv nummer 15 antagen i urval 2 så att det inte skulle röra sig alls så mycket är extremt osannolikt.

Kan bara hälsa er varmt välkomna till Örebro Universitet!

Daniel Forsman
Läkarstudent T3
Örebro Universitet
Tack så mycket! Får verkligen hoppas att det blir så! Kul att en "äldre kursare" är in och svarar. Hur tycker du att utbildningen i Örebro är annars?
Låst