Reservplats 14 i lund och 9 i Umeå

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2008 års hösttermin.
allegro
Inlägg: 36
Blev medlem: 06 maj 2008, 22:32

Re: Reservplats 14 i lund och 9 i Umeå

Inlägg av allegro »

Plats 9 i Linköpings HP-kvot. 25 platser totalt... det här måste bara gå.
Hardworker
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 jul 2008, 18:36

Re: Reservplats 14 i lund och 9 i Umeå

Inlägg av Hardworker »

allegro skrev:Plats 9 i Linköpings HP-kvot. 25 platser totalt... det här måste bara gå.
Jobba in detta nu allegro!

Förresten, en liten följd fråga. Givet att ni har mina reservplaceringar. Börjar ni pressa inför nästa högskoleprov redan nu? Man vill ju inte slösa energi i onödan. Jag har väl egentligen bara problem med orden och det lär ju ta sin tid att utvidga sitt ordförråd. Den andre oktober kanske det smäller igen. Vad säger ni?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reservplats 14 i lund och 9 i Umeå

Inlägg av Nils »

Hardworker skrev:Förresten, en liten följd fråga. Givet att ni har mina reservplaceringar. Börjar ni pressa inför nästa högskoleprov redan nu? Man vill ju inte slösa energi i onödan. Jag har väl egentligen bara problem med orden och det lär ju ta sin tid att utvidga sitt ordförråd. Den andre oktober kanske det smäller igen. Vad säger ni?
Börja genast med orden. ORD-förbättring är ett långsiktigt projekt och det är lättare att lära sig "medel-mängder" när mycket tid återstår än stora mängder ord när man känner hur nedräkningen till HP-dagen flåsar en i nacken.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reservplats 14 i lund och 9 i Umeå

Inlägg av Nils »

allegro skrev:Plats 9 i Linköpings HP-kvot. 25 platser totalt... det här måste bara gå.
Inför en vårtermin respektive en hösttermin fick jag reservplacering ca 25 och landade bägge gångerna någon enstaka reservplacering ifrån att bli reservantagen.

Du har goda chanser (dock ingen garanti) för att bli antagen.
Hardworker
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 jul 2008, 18:36

Re: Reservplats 14 i lund och 9 i Umeå

Inlägg av Hardworker »

Yes, jag kom in i Lund!
Någon som har några allmäna tips inför studiestarten? Bostäder osv..
Anna
Inlägg: 8
Blev medlem: 10 jul 2008, 22:52

Re: Reservplats 14 i lund och 9 i Umeå

Inlägg av Anna »

Nisse!

Jag är 4e reserv i HP-kvoten i Lund efter andra urvalet, bör jag förbereda mig på att flytta till Lund?
soph-ie
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 jul 2008, 17:29

Re: Reservplats 14 i lund och 9 i Umeå

Inlägg av soph-ie »

Ungefär samma fråga som Anna: jag har reservplats 3 i Uppsalas BG-kvot efter andra antagningen. Hur stora tror ni mina chanser är?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reservplats 14 i lund och 9 i Umeå

Inlägg av Nils »

Hardworker skrev:Yes, jag kom in i Lund!
Någon som har några allmäna tips inför studiestarten? Bostäder osv..
Grattis!

Det finns gott om studentbostadsförmedlare i Lund, se hemsidan ifall du vill ha hela listan. Ifall du vill ha bostad via AFB bör du registrera dig där snarast - kötiden räknas från registreringsögonblicket och andra just antagna kan hinna före dig.

Ifall du inte har gymnasiekemin i färskt minne bör du se till att ha det inför kursen i cellbiologi på termin 1 (efter ca 7 veckor). Ifall du saknar tillgång till bra litteratur för det ändamålet så kan jag subtilt tipsa om ett inlägg i "Efter antagningen"-forumet...
http://läkarstudent.se/forum/viewtopic.php?f=14&t=116&p=742#p742
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reservplats 14 i lund och 9 i Umeå

Inlägg av Nils »

Anna skrev:Nisse!

Jag är 4e reserv i HP-kvoten i Lund efter andra urvalet, bör jag förbereda mig på att flytta till Lund?
Du bör definitivt vara beredd på det.

Eftersom du, ifall det händer, blir antagen genom reservantagningen kan du dock få lite problem med att ordna egen bostad direkt från början p.g.a. det korta varslet.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reservplats 14 i lund och 9 i Umeå

Inlägg av Nils »

soph-ie skrev:Ungefär samma fråga som Anna: jag har reservplats 3 i Uppsalas BG-kvot efter andra antagningen. Hur stora tror ni mina chanser är?
De ser goda ut (kan dock inte garantera något).
Låst