Läkarstudier och hund

Klasskamrater, nollning, familjeliv, husdjur, fritid, et cetera.
Gäst

Läkarstudier och hund

Inlägg av Gäst »

Är det någon som har erfarenhet av att ha plugga samtidigt som man har hund? Funderar på att ta över mina föräldrars labbe som snart är ett år, men den kräver ju en del tid. Är det någon som har några bra tips på hur man får studierna att gå ihop med hundägarlivet?
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Läkarstudier och hund

Inlägg av Nyberg89 »

Gäst skrev:Är det någon som har erfarenhet av att ha plugga samtidigt som man har hund? Funderar på att ta över mina föräldrars labbe som snart är ett år, men den kräver ju en del tid. Är det någon som har några bra tips på hur man får studierna att gå ihop med hundägarlivet?
En hund behöver gå ut ofta, har haft hund i ca 15 år. En "labbe" behöver även gå ganska mycket mer än mindre hundar som familjen haft/har. Hunden tar inte hänsyn till att du har tenta eller har längre dagar i plugget, han/hon kommer göra sina behov på mattan vare sig du vill eller inte. En hund behöver gå var tredje timme och det är lag på att de ska gå var sjätte timme (undantagsfall under natt).

Så en dag kan se ut så här:
7-10-13-16-19-22-natt, hunden kissar på mattan eller håller sig till morgonen - och det börjar om igen..

Sedan innebär det också att du får släpa hem stora påsar med hundmat från affären.

Jag kommer nog inte skaffa en egen hund någonsin, inte ens som pensionär. Man blir helt låst och det är sanning.
Moa

Re: Läkarstudier och hund

Inlägg av Moa »

Men kära nån!

Klart du kan ha hund, livet tar väl inte slut för att du blir läkarstudent?

Men visst har du inte haft hund så är det en omställning. Du måste planera. Kanske sitta hemma & plugga istället för på biblioteket om du inte har någon som kan rasta hunden eller nära hem. Du måste rasta hunden innan du far till skolan och när du kommer hem. Hunden kan bli sjuk och du kan få vara vaken mitt i natten & så får du städa betydligt oftare.


Men du får ju en vän för livet. Du är aldrig ensam. Du har någon som lägger huvudet i din famn när du pluggar & någon som lyssnar när du behöver & sen kommer du ut i friska luften flera gånger om dagen :glad:

/ Även jag blivande läkarstudent med hund!
Skriv svar