Reservantagning innan och efter uppropet

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års hösttermin.
Finapa
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 jul 2011, 19:28

Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Finapa »

Jag läste på ett annat forum (hpguiden.se) att reserv 17 har blivit uppringd nu i fredags.

Minst reserv 17 i HP-kvoten har alltså blivit uppringd nu innan uppropet på KI. Jag är reserv 20. Ser det ljust ut för mig efter uppropet nu på måndag måntro?
Gäst

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Gäst »

Reserv 17 på KI innan uppropet låter helt sjukt. Men ja det borde väl rimligtvis röra på sig ytterligare efter uppropet, sen så fortsätter de ju ringa reserver i hela 2 veckor efter upprop. Så det är inte osannolikt att du blir uppringd. Är det någon som hört hur det ser ut i Uppsalas reservantagning ur hp-kvoten? Har det rört sig lika mycket där?
soso
Inlägg: 27
Blev medlem: 14 jul 2011, 12:39

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av soso »

Finapa skrev:Jag läste på ett annat forum (hpguiden.se) att reserv 17 har blivit uppringd nu i fredags.

Minst reserv 17 i HP-kvoten har alltså blivit uppringd nu innan uppropet på KI. Jag är reserv 20. Ser det ljust ut för mig efter uppropet nu på måndag måntro?
men vaaaafaaan!!! VARFÖR ÄR DET SÅ LÄTT ATT KMA IN SOM RESERV I HP-KVOTEN!!?? jag står som reserv i BI-kvoten, pratade med syon (lr vad hon nu är) igår och hon sa att de tänker sluta ringa i flera. Hittills har man bara ringt i #2 och #3. De kanske ringer in nån nästa vecka OM nån hoppar av...vilket SÅKLART inte händer
soso
Inlägg: 27
Blev medlem: 14 jul 2011, 12:39

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av soso »

OCH JAG SNACKAR OM KI SÅKLART
Gäst

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Gäst »

Enligt ansvarig på Linköpings Universitet brukar det röra sig ungefär lika mycket innan uppropet som efter. I Linköping har bara två ringts in i HP-gruppen... Hoppas att många blir antagna på KI så att de antagna till Linköping tänker om. KI är ju trots allt guldmedaljen. :glad:

Stort lycka till Finapa, vad jag har hört är du antagen i Lund just nu? Skulle inte skada om en plats blev ledig där åt någon från Lkp !
Finapa
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 jul 2011, 19:28

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Finapa »

Tack! Jag har mailat antaningsgruppen på KI och frågat hur långt dem hunnit i kön. Det är ju som du säger inte helt osannolikt att de tar in några personer till från HP-kvoten efter uppropet.

Ja jag är antagen dit och ska även åka ned imorgon. Men jag kommer antagligen upp om KI hör av sig, såvida jag inte får smak för Lund alltså..
Finapa
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 jul 2011, 19:28

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Finapa »

KI ringde nyss. Jag satt mitt i en föreläsning i Lund när jag svarade på luren. "JA JA JA!" nästan skrek jag medan jag rusade ut ur salen.
Gäst

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Gäst »

Stort jävla grattis mannen! Ja satt i dagdrömde om nåt liknande i Örebro men samtalet uteblev Ida iaf..!
Gäst

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Gäst »

Sådär ja, då fick man samtalet trots allt !
Slutet gott, allting gott..! Nu ere bah nåra års degande sen e man klar :-)
Gäst

Re: Reservantagning innan och efter uppropet

Inlägg av Gäst »

Blev uppringd av Umeå idag. Var första reserv i intervjukvoten. Blev så klart ett "JA! SJÄLVKLART!" till svar
Låst