Vilka kom in?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års hösttermin.
Kakmonstret
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 jan 2011, 21:28

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Kakmonstret »

Delagardi skrev:Nu närmar sig andra urvalet med stormsteg! Blott fyra dagar kvar nu :oj:

Hur känner sig alla med reservplats? Säkra, ovissa, nervösa?
Sitter på min pall, nr.16 i kön till pärleporten läkarutbildning i Linköping. Försöker att inte tänka på det så mycket eftersom jag inte kan påverka, men det är spännande och nervöst. Kommer efter i bostadssöket i och med avsaknaden av antagningbesked, känns inte bra.
Gäst

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Gäst »

Kakmonstret skrev: Sitter på min pall, nr.16 i kön till pärleporten läkarutbildning i Linköping. Försöker att inte tänka på det så mycket eftersom jag inte kan påverka, men det är spännande och nervöst. Kommer efter i bostadssöket i och med avsaknaden av antagningbesked, känns inte bra.
Vilken kvot? :-) lycka till !
Delagardi
Inlägg: 45
Blev medlem: 08 jul 2011, 13:07

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Delagardi »

Kakmonstret skrev: Sitter på min pall, nr.16 i kön till pärleporten läkarutbildning i Linköping. Försöker att inte tänka på det så mycket eftersom jag inte kan påverka, men det är spännande och nervöst. Kommer efter i bostadssöket i och med avsaknaden av antagningbesked, känns inte bra.
Nr. 15, jag kommer att tacka nej till min plats nr. 4 :)
Gurb

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Gurb »

Jag sitter på reservplats 4 i Lund och Göteborg, 3 i Linköping och Umeå. Samtliga i BII-kvoten. Sitter och håller tummarna för Lund (eller iaf. att jag kommer in någonstans)!
Delagardi
Inlägg: 45
Blev medlem: 08 jul 2011, 13:07

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Delagardi »

Gurb skrev:Jag sitter på reservplats 4 i Lund och Göteborg, 3 i Linköping och Umeå. Samtliga i BII-kvoten. Sitter och håller tummarna för Lund (eller iaf. att jag kommer in någonstans)!
Du kommer högst troligt in på alla i slutändan (d v s det lärosäte du vill) - glöm nämligen inte att de siffror som du ser här på hemsidan rör skillnaden mellan Urval 2 och terminsstart, hur reservplatserna rör sig finns inte angivet, men antagligen rör sig de en del också :)
Kakmonstret
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 jan 2011, 21:28

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Kakmonstret »

Kakmonstret skrev: Sitter på min pall, nr.16 i kön till pärleporten läkarutbildning i Linköping. Försöker att inte tänka på det så mycket eftersom jag inte kan påverka, men det är spännande och nervöst. Kommer efter i bostadssöket i och med avsaknaden av antagningbesked, känns inte bra.
Nr. 15, jag kommer att tacka nej till min plats nr. 4 :)[/quote]

Trevligt :D får jag fråga vad du hade för jämförelsetal?

BI heter kvoten, gymnasiebetyg utan komplettering.
Delagardi
Inlägg: 45
Blev medlem: 08 jul 2011, 13:07

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Delagardi »

Jag står i HP-kvoten insåg jag nu :huh:
Kakmonstret
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 jan 2011, 21:28

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Kakmonstret »

Delagardi skrev:Jag står i HP-kvoten insåg jag nu :huh:
Attans! :tunga:
Delagardi
Inlägg: 45
Blev medlem: 08 jul 2011, 13:07

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Delagardi »

Nu är det nära! :O
Kakmonstret
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 jan 2011, 21:28

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Kakmonstret »

Delagardi skrev:Nu är det nära! :O
Taskigt att de har angett både 8:onde och 9:onde augusti för antagningsbesked 2, kan ju inte sitta här och uppdatera i 28h till...

...eller kan vi? :lurig:
Låst