Hur sent får man komplettera med kurser i Danmark?

Hur man blir antagen, hur man ansöker, antagningschanser, et cetera.
Petra
Inlägg: 34
Blev medlem: 03 jan 2011, 10:40

Hur sent får man komplettera med kurser i Danmark?

Inlägg av Petra »

Jag tänker söka läkarutbildning till Danmark i höst och såg att de kräver Engelska b och c, vet någon hur sent man får komplettera med dessa kurser?

Läser just nu tekniskt basår och undrar om det går att läsa engelska b och c under sommaren eller om detta måste vara "klart" i juni?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Hur sent får man komplettera med kurser i Danmark?

Inlägg av Nils »

Jag tror inte det går att komplettera med hjälp av sommarkurser...
(vill du vara garanterat på säkra sidan i denna fråga så bör du fråga en dansk studievägledare)
Petra
Inlägg: 34
Blev medlem: 03 jan 2011, 10:40

Re: Hur sent får man komplettera med kurser i Danmark?

Inlägg av Petra »

Tack! Jag har skickat iväg ett mail till studievägledarna i Danmark nu så får se vad de säger.
tranquillizer
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 nov 2010, 18:25

Re: Hur sent får man komplettera med kurser i Danmark?

Inlägg av tranquillizer »

Jag hade samma fråga som du förra året och svaren var lite tvetydiga, för danskarna har ett eget system där man kan få hjälp av universitetet att komplettera under sommaren. Till en början trodde dom att det var en sådan kurs jag skulle gå. I alla fall... Du ska meddela på förhand att du kommer att komplettera. Sen ska själva intyget över den godkända kursen vara dom tillhanda senast samma dag som du börjar. Med andra ord är det lugnt att du kompletterar när du får betyg i sommar. Var bara noga med att skicka till universiteten separat. Lycka till!
Petra
Inlägg: 34
Blev medlem: 03 jan 2011, 10:40

Re: Hur sent får man komplettera med kurser i Danmark?

Inlägg av Petra »

Tack! Som sagt tycker jag allt verkar lite luddigt men har fått svar på Odense ialf där de sa precis som du, att man kan komplettera en del över sommaren.

Tack för svaret!
Petra
Inlägg: 34
Blev medlem: 03 jan 2011, 10:40

Re: Hur sent får man komplettera med kurser i Danmark?

Inlägg av Petra »

I köpenhamn får man komplettera med en kurs fram till 31 juli ( eller augusti ) om de andra kompletteringarna var klara 5 juli.
Skriv svar