Hur funkar statistiken?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års hösttermin.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Hur funkar statistiken?

Inlägg av Nils »

karloskarb skrev:Hur har de fått mitt telefonnummer?
Från VHS (studera.nu).
adamsthlm
Inlägg: 27
Blev medlem: 19 jul 2010, 19:52

Re: Hur funkar statistiken?

Inlägg av adamsthlm »

Nils skrev: "Reservantagningsgräns" betyder att den sist antagne reserver i reservantagningen hade den angivna poängen.
Det innebär att du med 1,8 skulle ha blivit erbjuden reservantagning vid vårterminens antagning. :glad:

Numret som anges på raden "sista reserv" är reservplaceringsnumret enligt urval 2. Den sist antagne reserven fick alltså reservplacering #39 efter urval 2 nu i våras.

Ifall gränsen ligger stilla så blir du antagen. Gränsen kan dock höjas p.g.a. de ändrade betygskvoterna.
Vill bara kolla så att jag förstått allt korrekt...jag med 1.8 skulle enligt statisktiken för senaste VT intagning på KI komma in eller åtmistone ställas på köplats #14. Eller har jag fått det om bakfoten?

Tack för svar på ett flertal frågor genom detta fantastiska forum! :glad:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Hur funkar statistiken?

Inlägg av Nils »

adamsthlm skrev:Vill bara kolla så att jag förstått allt korrekt...jag med 1.8 skulle enligt statisktiken för senaste VT intagning på KI komma in eller åtmistone ställas på köplats #14. Eller har jag fått det om bakfoten?

Tack för svar på ett flertal frågor genom detta fantastiska forum! :glad:
I senaste VT-antagningen på KI fick reserv #1, reserv #2 o.s.v. t.o.m. reserv #14 (enligt reservplaceringar erhållna i urval 2) ett erbjudande om att börja. Reserv #14 hade 1,8 men det fanns ännu fler med 1,8 bortom den reservplaceringen.
Låst