Antagningsbesked 2 har kommit!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års hösttermin.
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Antagningsbesked 2 har kommit!

Inlägg av Odur »

Jahapp, då var 2:an här.

I första urvalet så var jag 17:e reserv i GBG, 6:e reserv i Linköping och antagen i Lund.
Nu blev jag 7:e reserv i GBG, antagen i Linköping och Lund ströks således.
Detta är alltså i HP-kvoten.

7:e reserv kan gå va?
Senast redigerad av Odur den 05 aug 2010, 09:35, redigerad totalt 1 gånger.
Ljuvligt
Inlägg: 10
Blev medlem: 02 jan 2010, 18:52

Re: Antagningsbesked 2 har kommit!

Inlägg av Ljuvligt »

Men skit med, det hände inte så mycket som jag önskade. Fortfarande antagen till veterinärprogrammet och inte medicin som jag helst vill in på. Är numer på reservplatserna:

Göteborg reserv 8 (2 antagna)
Lund reserv 5 (3 antagna)
Linköping reserv 1 (2 antagna)
Umeå reserv 1 (0 antagna)
Uppsala reserv 6 (2 antagna)
Karolinska reserv 2 (0 antagna)

...och så lite smilies för att beskriva mitt nuvarande sinneslag: :nej: :ledsen: :olycklig:
reversibel
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 jul 2010, 13:04

Re: Antagningsbesked 2 har kommit!

Inlägg av reversibel »

Första reserv i urval ett och antagen i urval 2! (Lund, HP) Känns skönt att få det bekräftat att jag kom in, de flesta har sagt till mig att jag givetvis kommer in som första reserv, fast det är skönt att veta säkert.
qiaozhehui
Inlägg: 8
Blev medlem: 30 jun 2010, 08:57

Re: Antagningsbesked 2 har kommit!

Inlägg av qiaozhehui »

Jag var andra reserv i LiU i första urvalet (BIII, utländska gruppen) och nu blev jag antagen! Det ser ut som antal platser till oss i BIII ökade i Urval 2.
pokereve
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 jul 2010, 16:15

Re: Antagningsbesked 2 har kommit!

Inlägg av pokereve »

Var reserv 34 i första sållningen, nu ligger jag som reserv 14 i Lund i HPgruppen. Någon som kan säga något om chanserna? Enligt statistiken ifrån förra året så kom det in 31 st reserver efter 2a urvalet. (Om jag förstod rätt såklart)
Det skulle vara den lyckligaste dagen i mitt liv om någon ringde och sa att jag kom in :flinar:

mvh
woob
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 jul 2010, 18:55

Re: Antagningsbesked 2 har kommit!

Inlägg av woob »

Var reserv 7 på PIL på KI efter Urval 1. Är *trumvirvel* reserv 7 efter Urval 2. Känns lite mörkt... :tummener:
LLA
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 aug 2010, 23:25

Re: Antagningsbesked 2 har kommit!

Inlägg av LLA »

Jag ligger en reservplats före dig. Jag är 6e reserv på PIL. Det ser mörkt ut. Vad menas med de #11 reserver som kom in i våras "från urval 2"? Är det medräknat alla reserver som kom in även efter terminsstart? Någon som vet om det var många som blev antagna efter inskrivningen förra terminen eller förra hösten?
Nacka
Inlägg: 1
Blev medlem: 06 aug 2010, 14:18

Re: Antagningsbesked 2 har kommit!

Inlägg av Nacka »

Är det nån som har koll på hur stor chansen att komma in på Umeås alternativa urval om man är reserv 1 nu efter urval 2...? Är det nån idé att hoppas på nått samtal framöver eller inte?
adamsthlm
Inlägg: 27
Blev medlem: 19 jul 2010, 19:52

Re: Antagningsbesked 2 har kommit!

Inlägg av adamsthlm »

126 reserv på KI på antagning 1 på HP

85 efter andra...

är det nu man ska lägga in lite "smileys" i stil med :doh: :tummener:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Antagningsbesked 2 har kommit!

Inlägg av Nils »

LLA skrev:Jag ligger en reservplats före dig. Jag är 6e reserv på PIL. Det ser mörkt ut. Vad menas med de #11 reserver som kom in i våras "från urval 2"? Är det medräknat alla reserver som kom in även efter terminsstart? Någon som vet om det var många som blev antagna efter inskrivningen förra terminen eller förra hösten?
I våras fick reservplacering nummer #11 enligt urval 2 möjlighet att börja.
Du har, som en jämförelse, reservplacering nummer 6...
adamsthlm skrev:126 reserv på KI på antagning 1 på HP

85 efter andra...

är det nu man ska lägga in lite "smileys" i stil med :doh: :tummener:
Ja.

Nacka skrev:Är det nån som har koll på hur stor chansen att komma in på Umeås alternativa urval om man är reserv 1 nu efter urval 2...? Är det nån idé att hoppas på nått samtal framöver eller inte?
Förra hösten blev reserv nummer #3 antagen, i våras var det #9. Du kan börja hoppas... :glad:
Låst