Umeå - R16 efter urval 2

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2019 års hösttermin.
ciazo91
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 aug 2019, 12:13

Umeå - R16 efter urval 2

Inlägg av ciazo91 »

Hej allihopa!

Nu efter urval 2 så fick jag plötsligt insikten att jag kanske har chansen att bli uppringd i september för Läkarprogrammet i Umeå, och vill höra med er om vad ni tror mina chanser är, med en reservplats på 16 (HP).

Denna fina sida säger att kring R10-20+ blev antagna från 11-17 i Umeå efter U2, men vet ej hur aktuell den data är längre.

Reserv - HP-gruppen
Urval 1: 43 (ca 55-60 i gruppen)
Urval 2: 16 (55 i gruppen)

Vad tror ni? Jag säger ej nej om de ringer, och vill gärna planera lite inför om det faktiskt händer. Har R9 i Örebro just nu, men med deras mastodont överintag så antar jag att de ej ringer in någon dock.

Tack!
// Carl
Gast

Umeå - R16 efter urval 2

Inlägg av Gast »

Du har nog lite chans i båse Örebro o Umeå. I HT intaget är det nog en del som hoppar av o väntar in VT intaget om det inte fått sitt förstaval! Tror du har mer än 50% chans att bli uppring av nåt Uni.
ciazo

Umeå - R16 efter urval 2

Inlägg av ciazo »

Hej Gast,

Du tror på så hög chans alltså? Lite svårt vad man ska göra med jobbet bara (Vill inte sluta på en hunch liksom), men det stämmer att VT är väldigt nära (med ett nytt HP inom kort dessutom).

Vad händer om de båda ringer? Låt oss säga Örebro först (tackar jag) och sedan Umeå (tackar jag), blir man inskriven på båda, eller skrivs den senare över den föregående?

Tack
// Carl
Nyfiken

Umeå - R16 efter urval 2

Inlägg av Nyfiken »

Hej ciazo!
hur gick det blev du antagen?
Låst