Hur stor kompensation? (Individuell prövning)

Medicinska omständigheter, sociala omständigheter, värdefulla fördelar, et cetera.
Jens

Hur stor kompensation? (Individuell prövning)

Inlägg av Jens »

Laundryhouse skrev:Jens, kommer du också göra en individuell prövning? Tänker göra en nu till höstterminen. Återkom hur det går! :)
Fått besked nu, det gick vägen :) Vi kanske ses...
Jens

Hur stor kompensation? (Individuell prövning)

Inlägg av Jens »

För om det står att man tillhör urvalsgrupp DA så kan man väl med 100 % säkerhet anta att man är antagen ?
Student

Hur stor kompensation? (Individuell prövning)

Inlägg av Student »

För om det står att man tillhör urvalsgrupp DA så kan man väl med 100 % säkerhet anta att man är antagen ?
Svar: i praktiken, ja.
Även i teorin har jag svårt att se att något annat än garanterad antagning kunde vara aktuellt, om beaktar att meritvärdet för urvalsgruppen DA på statistik.uhr.se är " * ". D.v.s. det finns inget meritvärde och ingen konkurrens inom urvalsgruppen (vilket det gör till inom andra "special" urvalsgrupper såsom HPSU, PIL m.fl.). Så grattis! :ja:

Får man vara nyfiken och fråga till vilket lärosäte du sökte? Flera lärosäten? På vilken typ skäl sökte du? m.m. :smart:
Laundryhouse
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 jan 2018, 23:06

Hur stor kompensation? (Individuell prövning)

Inlägg av Laundryhouse »

Men GRATTIS Jens! Vad kul! Jag undrar också vilket lärosäte du sökte till. Men hur kan du veta innan det första antagningsbeskedet att du kom in? Vart ser du vilken urvalsgrupp du tillhör?
Laundryhouse
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 jan 2018, 23:06

Hur stor kompensation? (Individuell prövning)

Inlägg av Laundryhouse »

Jag förstår, det ser man ju på antagning.se. Jag tillhör inte någon sådan grupp och har alltså förmodligen inte kommit in den vägen?
Laundryhouse
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 jan 2018, 23:06

Hur stor kompensation? (Individuell prövning)

Inlägg av Laundryhouse »

Det räckte tyvärr inte! Men önskar alla som blir antagna nu under höstterminen ett STORT lycka till!
Guest

Hur stor kompensation? (Individuell prövning)

Inlägg av Guest »

Kanske en dum fråga, men om man nu får ett påslag i meritvärde och inte en platsgaranti (dvs man hamnar inte i DA-kvoten), betyder det då att man måste fortfarande konkurrera om en plats på utbildningen?
Skriv svar