Reserv 2 PIL

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års vårtermin.
mariaa
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 dec 2009, 11:47

Reserv 2 PIL

Inlägg av mariaa »

Hej!
Jag hamnade som 2 reserv i PIL-gruppen inför vt 2010. Har jag någon chans att komma in? Hur har det vart tidigare terminer?
Är det så att de ringer in folk början av terminen om någon hoppat av eller inte dykt upp?

Tacksam för svar!
Bjorkman
Inlägg: 75
Blev medlem: 07 feb 2009, 18:46

Re: Reserv 2 PIL

Inlägg av Bjorkman »

Jag tror att det rörde sig två steg från Urval 1 till Reservantagningen i PIL-gruppen i våras så det är bara att hålla tummarna..
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reserv 2 PIL

Inlägg av Nils »

Med tanke på att reservantagningen efter urval 2 har rört sig mer än 2 steg de senaste två tillfällena så skulle jag gissa att det kan röra på sig en del även mellan urval 1 och urval 2. Du har alltså rätt bra odds för att vara en reserv i PIL-kvoten. :tummeupp:

http://läkarstudent.se/antagning.html#pil
mariaa
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 dec 2009, 11:47

Re: Reserv 2 PIL

Inlägg av mariaa »

Jag har fått mitt andra antagningsbesked nu och står som reserv 1. Finns det fortfarande någon chans att komma in eller är det dags att kasta in handduken?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Reserv 2 PIL

Inlägg av empezar »

mariaa skrev:Jag har fått mitt andra antagningsbesked nu och står som reserv 1. Finns det fortfarande någon chans att komma in eller är det dags att kasta in handduken?
Du ska absolut inte kasta in handduken. Du har en god chans att bli antagen. Dock som vanligt kan det ju bli så att ingen tackar nej, det går ju inte att veta. De senaste två terminerna har reserv 3 och reserv 5 antagits efter andra urvalet.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reserv 2 PIL

Inlägg av Nils »

empezar skrev: Du ska absolut inte kasta in handduken. Du har en god chans att bli antagen. Dock som vanligt kan det ju bli så att ingen tackar nej, det går ju inte att veta. De senaste två terminerna har reserv 3 och reserv 5 antagits efter andra urvalet.
Och samtidigt skedde ingen reservantagning de två terminerna före det, så ingenting går att ta för givet.

Det blir en riktig thriller för dig, mariaa!
mariaa
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 dec 2009, 11:47

Re: Reserv 2 PIL

Inlägg av mariaa »

Jag kom in. Är överlycklig! :flinar:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Reserv 2 PIL

Inlägg av Nils »

mariaa skrev:Jag kom in. Är överlycklig! :flinar:
GRATTIS! :tummeupp:
Låst