Linköping ht 2018 fel i antagningen

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års hösttermin.
Kalle

Linköping ht 2018 fel i antagningen

Inlägg av Kalle »

Någon som vet något om varför det står att Linköping har tagit in exakt lika många Urval 1 som urval 2 (200 st) på läkarlinjen nu ht 2018? Förra året tog de in 200 st urval 1 respektive 140 andra urvalet och nu 200 både urval 1 o 2? Känns som ett lite väl stort överintag. Står som reserv nr 9 i hp-kvoten och känner att jag inte finner information någonstans. Tacksam för hjälp.
Gäst

Linköping ht 2018 fel i antagningen

Inlägg av Gäst »

Hej! Jag lade märke till samma sak och tittade efter lite. På uhr står det samma sak på alla utbildningar på medfak i Linköping vilket talar för att systemet visar fel siffror :) dessutom vet jag att det reella överintaget på läkarprogrammet i Linköping är 17 personer. :tummarupp:
Kalle

Linköping ht 2018 fel i antagningen

Inlägg av Kalle »

Gäst skrev:Hej! Jag lade märke till samma sak och tittade efter lite. På uhr står det samma sak på alla utbildningar på medfak i Linköping vilket talar för att systemet visar fel siffror :) dessutom vet jag att det reella överintaget på läkarprogrammet i Linköping är 17 personer. :tummarupp:
Så tror du att det är siffrorna som är fel eller att de råkat ta in för många personer?
Vad tror du isåfall om mina chanser som reserv nr 9? De minskade överintaget till 17 samt att de utökade med 8 utbildningsplatser detta intag. :))
Gast

Linköping ht 2018 fel i antagningen

Inlägg av Gast »

Misstänker att ett misstag har skett. Så inte troligt att det sker någon reservintag alls på LIU denna termin. De skall ha 133 som börjar enligt deras info och 200 antagna!
Gäst

Linköping ht 2018 fel i antagningen

Inlägg av Gäst »

Hoppas verkligen att det bara är sidan som visar fel information. :ledsen:
Ligger också reserv vid LiU och vill inte hoppas i onödan att de kanske ringer.
Gäst

Linköping ht 2018 fel i antagningen

Inlägg av Gäst »

Har varit i mejlkontakt med LiU och svaret jag fick var att överintaget var väldigt stort i år och att de troligtvis inte kommer ringa några reserver. Så var det med det :nej:
Gäst

Linköping ht 2018 fel i antagningen

Inlägg av Gäst »

Jag fick samma svar alldeles nyss. Trist men det blir väl att försöka till våren igen 0ch hoppas att det inte görs några ändringar i HP-kvoten tills dess.
Låst